دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
شهردار تبریز تأکید کرد
عجب شیر ما - شهردار تبریز، تابلوها و علایم راهنمایی و رانندگی را از مهم‌ترین بخش‌های ساختاری در حوزه حمل و نقل خواند و گفت: برنامه‌های ترافیکی شهر باید بر اساس ضرورت‌های حمل‌و‌نقل پایدار و هوشمند طراحی و اجرا شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، صادق نجفی در جلسه بررسی نوسازی تجهیزات ترافیکی شهر تبریز، حوزه حمل‌و‌نقل با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش عمده‌ای از جلوه‌‌های بصری شهر، مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی است؛ طراحی و جانمایی این تجهیزات باید به گونه باشد که علاوه بر بار نقش بازدارنده و اطلاع‌دهنده، آراستگی و زیبایی شهر را نیز حفظ کند.

وی نقش تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در برنامه های زیرساختی «تبریز 2018» مهم و نقش‌آفرین خواند و افزود: متأسفانه بخشی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی تابع قواعد سنتی است که موجب سردرگمی گردشگران و حتی بروز تصادفات ریز و درشت در طول روز می‌شود. 

شهردار تبریز، با بیان اینکه بهره گیری از الگوهای موفق خارجی و استفاده از نظرات کارشناسی، می‌تواند این معضل را برطرف کند، تصریح کرد: در مدیریت روز شهر، تأثیرگذاری بخش‌های خدماتی و عمرانی در گرو برخورداری از محتوای فرهنگی و آموزشی است؛ از این رو باید با عبور از اقدامات سنتی، به سمت هوشمندسازی برنامه های ترافیکی پیش رویم.

نجفی ادامه داد: استمرار برنامه‌های هوشمندسازی و اجرای الگوهای موفق کارشناسی، قطعاً در اصلاح برخی رفتارهای ناسازگار ترافیکی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تعامل اثربخش شهرداری تبریز با پلیس راهور، تصریح کرد: بازبینی در طراحی و جانمایی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، با در نظر داشتن جامعیت و دقت لازم، به خصوص در سه کریدور اتوبان پاسداران، اتوبان شهید کسایی و مسیر کمربندی آزادی، برنامه میان مدتی است که باید با مطالعه مسیرهای پایلوت مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه که سرهنگ ناصر میکائیلی رئیس پلیس راهور استان  و یعقوب وحیدکیا معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار تبریز نیز حضور داشت، انیمیشنی از طراحی و جانمایی تابلوهای جدید راهنمایی و رانندگی در میدان آذربایجان، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: