شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
عجب شیر ما - انهدام باند سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در تبریز، پلمب ۴۹ واحد صنفی متخلف در تبریز و توقیف ۵۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تبریز، از مهم‌ترین اخبار کوتاه انتظامی آذربایجان شرقی است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،  سرهنگ فرهنگ نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انهدام باند سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت در تبریز، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و قطعات موتورسیکلت در منطقه‌ای از تبریز، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ویژه پلیس تبریز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 21 شهرک ارم، با انجام تحقیقات پلیسی، موفق شدند باند سارقان را شناسایی کرده و آنها را هنگام پرسه زنی اطراف موتورسیکلت‌های پارک شده، طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز، خاطرنشان کرد: متهمان که در ابتدا منکر هرگونه جرم بودند، در بازجویی تکمیلی با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به 11 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد تا هنگام پارک موتورسیکلت خود، حتی برای مدت کوتاه، حتماً از تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا شاهد وقوع این نوع سرقت‌ها نباشیم.

پلمب 49 واحد صنفی متخلف در تبریز

سرهنگ علیرضا هنردوست در تشریح این خبر اظهار داشت: گشت‌های کنترلی و نظارتی تلفیقی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس و نمایندگان اتاق اصناف و بازرسان اتحادیه  فروشندگان نوشت افزار و لواز التحریر بصورت محسوس و نامحسوس تعداد 519 واحد صنفی را بازرسی کردند.

وی افزود: در این طرح  به تعداد 457 نفر از مدیران واحدهای صنفی در خصوص رعایت ضوابط و مقررات اماکن عمومی و  عدم توزیع لوازم التحریر دارای علائم و تصاویر غیرمجاز آموزش‌های لازم ارائه شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: در این طرح  62 واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب برگه اخطاریه صادر و تعداد 13 واحد صنفی به علت داشتن تخلفات صنفی تذکر داده شد و 49 واحد صنفی برابر ماده 27 قانون نظام صنفی پلمب شدند.

با آگاهی و داشتن اطلاعات کافی در فضای مجازی قدم برداریم

سرهنگ محسن محمودی در همایش و کارگاه آموزشی خانواده کارکنان با آسیب‌های فضای مجازی در سالن همایش فرمانداری شهرستان مراغه اظهار داشت: اینترنت دنیای پهناور اطلاعات بوده که کاربران اینترنتی از هر نقطه از جهان و در کمترین زمان ممکن و با یک کلیک اقدام به دسترسی اطلاعات موجود نموده و می‌تواند خواسته‌ها و نیازمندی‌های و ... خود را از آن طریق برآورده سازد.

وی افزود:. بسیاری از کاربران اینترنت و بهره‌برداران از فضای مجازی اطلاعی از روش‌های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند با ناآگاهی وارد فضای مجازی می‌شوند این خود زمینه را برای سوء‌استفاده هکرها و سارقان اطلاعات فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: برخی از معایب شبکه‌های اجتماعی که امروزه جامعه ما درگیر آن می‌باشد ایجاد استرس و برهم زدن الگوی خواب، رواج بی ادبی و خشونت با استفاده از اینترنت و حضور در این شبکه‌ها، افسردگی و ارتباط روانی به اینترنت و تلفن همراه، اعتیاد به فناوری‌های نو، احساس تنهایی و ایجاد حس رقابت ناسالم برای فعالیت بیشتر شبکه‌ها، ایجاد هیجان کاذب و تحریک احساس ناموفق بودن و .... است.

وی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان بی هدف و بدون آگاهی و فقط به عنوان سرگرمی وارد این فضا نشوند چراکه افرادی هستند که از ناآگاهی و بی‌اطلاعی شما سوء‌استفاده کرده و با به دست آوردن اطلاعات شخصی و خصوصیتان شروع به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.

توقیف خودروی پژو 405 با خلافی بیش از 13 میلیون ریال درمیانه

سرهنگ هاشم شعفی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان یک دستگاه خودروی پژو 405 را به علت تخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی و استعلام سوابق خودرو مشخص شد این خودرو دارای 13 میلیون 320 هزار ریال خلافی و جریمه پرداخت نشده است که بلافاصله توقیف و راهی پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته توسط این خودرو  توقف دوبله،، نبستن کمربندایمنی واستفاده ازتلفن همراه وعدم توجه به هشدارپلیس می‌باشد.

وی درپایان ازشهروندان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و صبور بودن در هنگام رانندگی، پلیس را در انجام وظایف خود یاری کنند.

توقیف 59 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در تبریز

سرهنگ فرهنگ نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح ویژه نظارت و کنترل بر گاراژها، خیابان‌ها، محله‌ها در تبریز اجرا شد.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح 59 دستگاه خودرو و موتورسیکلت که فاقد مدارک یا کلاه ایمنی و هنجارشکن بودند توقیف و به پارکینگ منتقل دادند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز، در پایان با بیان اینکه پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم، با قاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، آن را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مطرح نمایند.

کشف 16 رأس احشام سرقتی و دستگیری سارقان در شبستر

سرهنگ فریدون حیدری در این باره اظهار داشت: به دنبال اطلاع پلیس از وقوع چندین فقره سرقت احشام از حوزه شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام یکسری کارهای تحقیقاتی و تعقیب مسیر ربایش دام‌های سرقتی بالاخره سرنخ‌هایی از چگونگی این سرقت‌ها به دست ماموران افتاد و معلوم شد که سارقان غیر بومی و از شهرستان  هم جوار هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر گفت: پس از تلاش بی وقفه، ماموران موفق شدند 2 نفر سارق را که در حال تردد با یک دستگاه کامیونت حامل احشام سرقتی در حال تردد بودند دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرای انقلاب شبستر  ارسال شدند.

وی از شهروندان خواست: با توجه به اینکه بیشترین سرقت‌ها در شب از ساعت  1 الی 5 صبح رخ می‌دهد لذا سرکشی مداوم  و مستمر از محل نگهداری احشام  را داشته باشندو حتماً درب‌های محل نگهداری احشام ومنزل خود را ایمن و به قفل‌های ضد سرقت مجهز کنند و هرگونه موراد مشکوک را سریعاً به 110 اطلاع دهند.

برچسب ها: سرهنگ علی شفیعی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: