جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از برگزاری همایش عظیم شرکت های دانش بنیان در ارس خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عرب باغی در نخستین نشست روسای واحدهای دانشگاهی مستقر در مناطق آزاد کشور از فعالیت شش واحد دانشگاهی در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: بیش از شش هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دانشگاه ها در جذب دانشجوی خارجی از ایجاد 16 واحد مبله در ارس خبر داد و عنوان کرد: خوابگاه دانشجویی برای پردیس دانشگاه تبریز و دانشگاه تهران در منطقه آزاد ارس ایجاد کرده ایم.

وی در همین راستا تصریح کرد: روسای دانشگاه ها باید نهایت تلاش خود را برای جذب دانشجوی خارجی با توجه به تعریف پردیس دانشگاهی به کار گیرند. نباید دانشگاه ها فقط به فکر تأمین مالی و سود دهی واحد خود باشند. در غیر اینصورت آن چنان که باید و شاید به اهداف مطلوب در این حوزه نرسیده و عقب مانده تر خواهیم بود.

وی دستیابی جوامع و کشورها به پیشرفت همه جانبه را در گرو تجهیز به علم و تکنولوژی عنوان کرد: جامعه بیسواد نمی تواند به جایگاه ارزشمند و والایی دست یافته و به مردم خود بهترین خدمات را ارائه کند.

عرب باغی با بیان اینکه تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری علمی در کشور فراهم است عنوان کرد: اگر شتاب علمی کشور را افزایش ندهیم علاوه بر اینکه نمی توانیم مشکلات را رفع کنیم بلکه در آینده نزدیک نمی توانیم به پای کشورهای دیگر برسیم.

به گفته وی،علم دیروز به درد امروز نمی خورد و دانشگاه ها باید سرفصل های دانشگاهی را متناسب با نیازهای روز تغییر دهند؛ چرا که خود تغییر هم در حال تغییر است.

وی همچنین از ایجاد مرکز رشد در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس افزایش یافته و در آینده ای نزدیک، همایش عظیم شرکت های دانش بنیان کشور در منطقه آزاد ارس برگزار می شود.

عرب باغی در بخشی از سخنان خود بر لزوم ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه تأکید کرد و با بیان اینکه، شتاب در پیشرفت علمی، مهم ترین نیاز و ضرورت فعلی کشور است، گفت: متاسفانه سال هاست که سخنان بسیار خوبی در این مورد مطرح می شود ولی به اهداف مطلوب و مدنظر خود در این حوزه دست نیافته ایم.


برچسب ها: عرب باغی ، ارس ، دانشگاه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: