پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار اخیری که در رسانه‌ها مبنی بر احتمال تغییر روز شعر و ادبیات فارسی منتشر شده است، گفت: جابه‌جایی روز شعر و ادبیات فارسی کار خطرناکی بوده و اگر به هر دلیل در این روز جابه‌جای رخ دهد، اهانت و توهین به شهریار است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو، با بیان این مطلب اظهار کرد: شهریار، متعلق به کل ایران بوده و شکی نیست که در دوران معاصر ما کسی بتواند همانند استاد شهریار در این سطح، مطالب را با زبان و بیان مردم در قالب شعری بیاورد.

وی ادامه داد: زمانی که روز بزرگداشت شهریار را باعنوان "روز شعر و ادبیات فارسی" نام‌گذاری شد، تصمیمی عادلانه، درست و منطقی بوده و الان هرگونه جابه‌جایی در این روز، یک ضربه است؛ چرا که شهریار شخصیتی بین‌المللی دارد.

وی تاکید کرد: اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، احساسات میلیون‌ها نفر جریحه‌دار شده و هیچ منطق و فکری نمی‌تواند این موضوع را قبول کند؛ چرا که نیازی به این کار نبوده و انجام آن کاری غیرمنطقی و نیازمند تجدیدنظر خواهد بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: استاد شهریار، شاعر ادب، عرفان و منطق بوده و از تمامی ابعاد شخصیتی، شاعری بی‌نظیر در تاریخ معاصر است و نامگذاری روز شعر و ادب فارسی همزمان با سالروز بزرگداشت این شاعر، به نوعی تجلیل از مقام ایشان بوده است.

وی گفت: اگر چنین اتفاقی بیفتند و روز شعر و ادب فارسی تغییر پیدا کند؛ نمایندگان تبریز و آذربایجان و تمامی افرادی که به شهریار ارادت دارند، مواضع محکمی در این خصوص خواهند گرفت تا اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به شهریار دیدگاه و علاقه خاصی داشته و بارها نیز به نام‌نامگذاری روز شعر و ادب فارسی به نام شهریار افتخار کرده‌اند، تاکید کرد: جابه‌جایی این روز، مصلحت نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان از بررسی دقیق اخبار منتشر خبر داد و گفت: این موضوع هنوز دقیق مشخص نیست و ما به شدت پیگیر موضوع هستیم و جزئیات، صحت و سقم آن را بررسی خواهیم کرد.

برچسب ها: مجلس ، سعیدی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: