پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
فرماندار:
عجب شیر ما - فرماندار عجب شیر با بیان اینکه سطح آب های زیرزمینی شهرستان به شدت افت کرده است، گفت: آب های زیرزمینی عجبشیر جوابگوی نیاز آبی بخش کشاورزی در این شهرستان نیست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا سید شمس الدین مراثی روز چهارشنبه در شورای حفاظت از منابع آب عجب شیر با بیان اینکه در گذشته 52 درصد از آب مورد نیاز بخش کشاورزی عجبشیر از محل آب های زیرزمینی و ۴۸ درصد از سدقلعه چای تامین می شد، افزود: در پی افت سطح آب های زیرزمینی سهم منابع زیرزمینی در تامین آب های بخش کشاورزی شهرستان به کمتر از 40 درصد رسیده است و برای تامین کسری آب کشاورزی باید از آب سد قلعه چای استفاده کرد.
فرماندار عجب شیر با بیان اینکه آب کشاورزی سد قلعه چای 29 میلیون مترمعکب است و باید بیش از 4 میلیون مترمعکب دیگر به آن اضافه شود، افزود: سطح آب سفره های زیرزمینی در عجب شیر 6 متر کاهش یافته است و از ۱۰۵ چشمه این شهرستان ۵۵ چشمه در زمان حاضر آبدهی دارد.
وی برخورد جدی دادگستری، نیروی انتظامی وآب و فاضلاب شهرستان با متخلفان و بهره برداران غیرمجاز از سفره های زیر زمینی را خواستار شد و افزود: ۹۸۷ حلقه چاه مجاز در شهرستان عجب شیر وجود دارد که 254 حلقه از آنها در حاشیه دریاچه ارومیه شور شده است.
فرماندار عجب شیر با اشاره به اینکه 70 درصد از آب مصرفی عجبشیر به بخش کشاورزی اختصاص دارد ، گفت: با تغییر الگوی کشت در سال جاری /کاهش کشت پیاز و استفاده از بذرهای اصلاح شده گندم و کشت بذرگ با نیاز آبی فقط یکباردر سال/ به میزان بیش از 34 هزار متر معکب آب در این شهرستان صرف جویی شده است.
برچسب ها: فرماندار ، عجب شیر ، مراثی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: