سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
اخبار انتظامی آذربایجان شرقی
توقیف سواری پژو با 12 میلیون ریال خلافی در عجب شیر، کشف کالا و سیگار قاچاق در جلفا و انهدام باند کیف قاپی در تبریز و مراغه مهم ترین اخبار و کشفیات نیروی انتظامی آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا ، فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از توقیف یک دستگاه خودروی پژو 405 با 12میلیون ریال خلافی خبر داد.
سرهنگ ' رحمان عبدی' گفت: ماموران پلیس راهور شهرستان دراجرای طرح کنترل ترافیک دورن شهری ، یک دستگاه خودروی پژو 405را به علت تخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.
وی افزود: در استعلام از این خودرو مشخص شد که خودرو نامبرده شده 12 میلیون ریال خلافی دارد.
سرهنگ عبدی اضافه کرد: در این ارتباط ضمن اعمال قانون، خودروی یادشده برای سیر مراحل قانونی برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهور تا زمان پرداخت جرائم معوقه توقیف، و به پارکینگ انتقال داده شد.

**دستگیری سارقان کیف قاپ در تبریز
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری دو نفر سارق کیف قاپ با دو فقره سرقت، توسط ماموران انتظامی کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.
سرهنگ 'فرهنگ نوروزی' گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی در یکی از مناطق تبریز، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز با همکاری اکیپی از یگان فوریت های پلیسی 110 با انجام تحقیقات پلیسی موفق شدند متهمان را شناسایی کرده و آنها را حین پرسه زنی با یک دستگاه موتورسیکلت دستگیر کنند.
سرهنگ نوروزی ادامه داد: متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرم بودند، اما با انجام بازجویی تکمیلی و مشاهده مستندات پلیس به دو فقره کیف قاپی اعتراف کردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا با رعایت اصول امنیتی، کار را برای سارقان سخت تر کنند و به محض مشاهده افراد مشکوک، موضوع را در سریع ترین زمان و از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

**کشف 55 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در جلفا
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف 55 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق به ارزش 130 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ 'کاظم دهقانی' در تشریح این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر خرید و فروش انواع سیگار خارجی در یک مغازه در شهرستان جلفا بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این مغازه تعداد 55 هزار نخ انواع سیگارهای خارجی قاچاق که فاقد مدارک گمرکی بود را کشف و یک نفر را نیز در این ارتباط دستگیرکردند.
این مقام انتظامی گفت: به استناد نظریه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 130 میلیون ریال برآورد شده است.

**کشف بیش از 320 میلیون ریال کالای قاچاق در جلفا
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف بیش از 320 میلیون ریال کالای قاچاق خبر داد.
سرهنگ 'کاظم دهقانی' گفت:ماموران انتظامی شهرستان، در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یکی از محور های مواصلاتی به یک دستگاه 'کامیونت ایسوزو' مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 840 عدد سماور رو گازی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
سرهنگ دهقان اضافه کرد: ماموران در یک عملیات دیگر در یکی دیگر از محور های مواصلاتی به یک دستگاه پژو 405 مشکوک و پس از متوقف کردن آن تعداد '384' بسته انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.
وی در پایان با اشاره به ارزش 320میلیون ریالی کالاهای کشف شده بیان داشت: در همین راستا تعداد 2 نفر متهم نیز دستگیر شد.

**انهدام باند سارقان کیف قاپ در مراغه
فرمانده انتظامی مراغه ، از دستگیری باند 3 نفره سارقان حرفه ای که در این شهرستان که اقدام به کیف قاپی می کردند، خبر داد.
سرهنگ پاسدار 'رضا اصلانی فر ' گفت: در پی چندین فقره کیف قاپی در سطح شهرستان مراغه ، رسیدگی به موضوع در دستور ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص و راه اندازی گشت های آشکار و پنهان ، شناسایی این سارقان را آغاز کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی باند مذکور را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای باند را در محل اختفای خود ، دستگیر کردند.
سرهنگ اصلانی فر بیان کرد: متهمان در تحقیقات صورت گرفته تاکنون به 7 فقره سرقت شامل 4 فقره کیف قاپی ، یک فقره سرقت موتور سیکلت و 2 مورد سایر سرقت ها اعتراف کردند ، که در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه به همشهریان توصیه کرد: عبور از پیاده روها و خیابان ها مراقب افراد ناشناس که به بهانه پرسیدن آدرس یا هر سوال دیگری به آنها نزدیک می شوند باشند.

**دستگیری سارق سابقه دار اماکن تجاری با 6 فقره سرقت در تبریز
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار مغازه ها و اماکن تجاری با 6 فقره سرقت، توسط ماموران کلانتری 16 محققی خبر داد.
سرهنگ 'فرهنگ نوروزی' گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم مغازه ها و اماکن تجاری در منطقه ای از تبریز ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران کلانتری 16 محققی پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه وی را هنگام سرقت، دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا ضمن استفاده از تجهیزات امنیتی مانند دزدگیر و دوربین مداربسته، درصورت وجود هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس 110 شهرستان اطلاع دهند.

**کشف 172هزار نخ سیگار قاچاق در جلفا
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا از کشف 172هزار نخ سیگار خارجی قاچاق دپو شده به ارزش چهارصدو سی میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ 'کاظم دهقانی' گفت: در راستای مقابله با پدیده شوم قاچاق و در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی محموله سیگار قاچاق در انباری یکی از مراکز تجاری ، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی محل دپو سیگار قاچاق را شناسایی و در بررسی از محل ، 172 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جلفا ادامه داد: بنا به نظر کارشناسان،ارزش ریالی این محموله 430 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ دهقانی با اشاره به اثرات سوء قاچاق بر اقتصاد کشور، یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های قاچاقچیان، مراتب را هر چه سریعتر به پلیس 110 اطلاع دهند.

**اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع آوری 22نفر معتاد در بستان آباد
فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و جمع آوری 22نفر معتاد خبر داد.
سرهنگ 'سیاوش علیفام' گفت:در راستای تامین امنیت اجتماعی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده وجرم خیز شهرستان بستان اباد اجرا شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برقراری نظم وامنیت مطلوب و تحقق احساس آن همواره در سرلوحه کار پلیس قرار دارد اظهار کرد: دراین طرح تعداد 18 دستگاه موتور سیکلت فاقدپلاک و دو دستگاه خودرو توقیف ، که یک دستگاه خودرو و دو دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف و مقدار یک 220 گرم مواد مخدر کشف شد.
سرهنگ علیفام افزود: در این طرح همچنین تعداد 22 نفرمعتاد انگشت نما شناسایی و جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد شهرستان منتقل و تعداد دو نفرسارق نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

**کشف کالای قاچاق یک میلیاردو پانصد میلیون ریالی در ملکان
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف کالای قاچاق یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ 'سهراب شفقی'در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان در پی دریافت خبری مبنی بر عبور کالای قاچاق توسط قاچاقچیان با خودروهای سواری، رسیدگی به موضوع، در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران در اجرای این طرح به 6 خودرو مشکوک و دستور توقیف دادند.
وی افزود: در بازرسی از خودروهای توقیف شده تعداد2 هزارو 280تکه ظروف تفلون و 265 بطری سموم کشاورزی قاچاق و25 هزارو 200 نخ سیگارت و میلیونها ریال اقلام ممنوعه و نیز 750 ثوب البسه ضد فرهنگی کشف شد .
فرمانده انتظامی شهرستان ملکان ضمن اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد ،افزود: در این خصوص تعداد 6 نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: