سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از تخصیص یک هزار و 100 میلیارد ریال به شهرداری‌های 62 گانه استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: کمبود منابع مالی دلیل قانع‌کننده‌ای برای کم‌کاری‌ها نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در نشست کار گروه اقتصاد مقاومتی شهرستان سراب اظهار داشت: ستاد اقتصاد مقاومتی در استان به ریاست استاندار شکل‌ گرفته و در شهرستان‌ها نیز فرماندار مسؤول کارگروه اقتصاد مقاومتی بوده و باید مدیران و دستگاه‌های اجرایی با توجه به اقتصاد مقاومتی اهتمام خاصی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با نگاه به منابع درونی و تکیه‌بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف کشور به معنای انسجام و استحکام‌بخشی به حوزه اقتصاد کشور است، ابراز داشت: در سال‌های گذشته متأسفانه بر اثر اعمال تحریم‌های ظالمانه و برخی کاستی‌های دیگر ارزش پول ملی کشور یک‌باره به یک‌سوم کاهش یافت که اگر اقتصاد مقاومتی به‌درستی تحقق یابد این‌گونه آسیب‌های احتمالی را شاهد نخواهیم بود.

مسؤول هماهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی با از تخصیص 400 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان و یک هزار و 100 میلیارد ریال به شهرداری‌های 62 گانه استان در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: کمبود منابع مالی دلیل قانع‌کننده‌ای برای کم‌کاری‌ها نیست.

پورمهدی وظیفه دولت را فراهم کردن بستر مناسب امنیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: واگذاری طرح‌های اقتصادی به بخش غیردولتی موجب رونق کسب‌وکار می‌شود.

وی نقش نهادهای فرهنگی و آموزشی کشور را در فرهنگ‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی برای حصول به توسعه و پیشرفت را مهم ارزیابی کرد و افزود: قبل از نهادینه شدن فرهنگ تعاون و توسعه در بین شهروندان نمی‌توان به توسعه دست‌ یافت.

معاون عمرانی استاندار تأکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند و دست و پاگیر نبودن قوانین این نهادها مزید بر این موضوع هست.

پورمهدی از همکاری بسیج در طرح‌های اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد و گفت: در سراب 17 پروژه با همکاری مستقیم نهاد بسیج در حال اجراست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: