پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
عجب شیر ما - فرماندار آذرشهر برای حمایت از فرصت های شغلی و توسعه کار و تولید در این شهرستان از امضای تفاهمنامه سه جانبه خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علیار راستگو افزود: برای تحقق این کار مابین جهاد کشاورزی، صندوق کار آفرینی امید و مرکز آموزش فنی حرفه ای شهرستان آذرشهر تفاهم نامه سه جانبه امضاء شد.
وی هدف از امضای این تفاهم نامه را توسعه کار و اشتغال، حمایت از فرصت های شغلی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به خوشه ها و زنجیره های تولید و همچنین گسترش آموزش های مهارتی فنی حرفه ای در بخش کشاورزی ذکر کرد.
فرماندار آذرشهر با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت های لازم برای توسعه و پیشرفت به خصوص در مناطق روستایی این شهرستان خاطر نشان کرد: برخورداری از ظرفیت های تولیدی منحصر بفرد و صنعتی بودن منطقه برای رونق اقتصادی فرصت مغتنمی است.
رییس کارگروه های کشاورزی و برنامه ریزی شهرستان آذرشهر با اعلاام اینکه مشاغل عمده روستائیان را کشاورزی تشکیل می دهد اظهار کرد: شکوفایی بخش کشاورزی و حمایت از آن موجب افزایش تولید، اشتغال و خودکفایی کشورمان می شود و فرهنگ مهاجرت نیز از روستا به شهر معکوس خواهد شد.
راستگو زمینه مشاغل بسته بندی و راه اندازی کارگاه های فراوری محصولات کشاورزی را هم در شهرستان آذرشهر بسیار مناسب و مستعد دانست و یاد آوری کرد: تولید لپه آذرشهر و نخود پخته ممقان شهرت جهانی دارد و پرداخت تسهیلات بانکی به این بخش و فراگیری آموزش های لازم به این موضوع سرعت می بخشد.
فرماندار آذرشهر کار و تولید را از یک سو عامل توسعه و پیشرفت جامعه برشمرد و از سوی دیگر هم افزود: کار و کسب درآمد برای امرار معاش زندگی مردم از ظهور و بروز بسیاری از آسب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی پیشگیری می کند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی نیز گفت: این صندوق امسال با اجرای طرح « یک روستا، یک تولید » از فعالیت های مختلف اقتصادی و تولید محور و کار آفرینی در روستاها حمایت می کند.
علیرضا آخوندزاده افزود: در اجرای این طرح به هر یک از مراحل تولید، فرآوری و بسته بندی و توزیع محصولات کشاورزی در روستاها مبلغ 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد و افزایش این تسهیلات به نوع و میزان تولید بستگی دارد.
وی از اهداف مهم این طرح را جلوگیری از فروش فله ای محصولات کشاورزی، حذف دلالان و اشتغالزایی در مناطق محروم به خصوص روستاها اعلام کرد.
شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعیت در 55 کیلومتری تبریز واقع شده که حدود 60 درصد جمعیت آن در شهرهای چهارگانه و 40درصد نیز در روستاها سکونت دارند و بخش عمده جمعیت روستایی هم در صنعت کشاورزی، دامداری و دامپروری و صنایع خرده و دستی مشغول می باشند.
اراضی کشاورزی دیم و آبی شهرستان آذرشهر هم بیش از 27 هزار هکتار است که بیش از چهار هزار هکتار آن را باغات مثمر تشکیل می دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: