چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
عجب شیر ما - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی طرح معرفی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان موسوم به «ایران تک» را طرحی فوق‌العاده با اهمیت خواند و بر لزوم توجه به شاخص منابع انسانی در این طرح تاکید کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، میراحد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامی که سازمان مدیریت صنعتی از چند سال پیش در جهت رتبه‌بندی و معرفی شرکت‌های برتر منطقه آغاز کرده پیش از اینها باید آغاز می‌شد و در گذشته جای خالی چنین طرحی در منطقه و به‌ویژه استان آذربایجان‌شرقی کاملا احساس می‌شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد شاخص‌ها و معیارهایی که سازمان مدیریت صنعتی جهت ارزیابی شرکت‌ها در نظر گرفته بسیار سنجیده و کارشناسی شده هستند اما لازم است چک لیستی از این شاخص‌ها و معیارها و همچنین مواردی که می‌تواند در ارتباط با واحدهای تولیدی مهم و تاثیرگذار باشد، تهیه و تدوین شود.

حسینی با اشاره به شاخص‌هایی مثل صورت حساب سود و زیان سالانه، میزان صادرات و کیفیت محصول تولیدی اظهار داشت: توجه به منابع انسانی در واحدهای تولیدی در رتبه‌بندی شرکت‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که این منابع انسانی است که یک واحد تولیدی را به سود می‌رساند و اگر از منابع انسانی غفلت شود هدف‌هایی که برای واحد تولیدی پیش‌بینی شده هرگز رنگ تحقق به خود نخواهد گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در بحث منابع انسانی هم شاخص‌هایی مثل توجه به رفاه کارگران، میزان امکانات غیرنقدی برای کارگران، مسکن، کمیته ایمنی و حفاظت، خانه‌های بهداشت و معاینات دوره‌ای پرسنل، وجود تشکل‌های کارگری و ... باید مد نظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی مثل رخداد اعتصابات کارگری، تعطیلی کارخانه در مقاطع خاص و بیکاری کارگران کارخانه نیز نباید از نظر دور داشته شود و به عنوان نمره منفی برای واحدهایی که با چنین مسائلی مواجه بوده‌اند، لحاظ شوند.  

این مسئول ادامه داد: در برخی مواقع لازم است آسیب شناسی فعالیت‌های یک ساله شرکت‌ها و ماحصل ارزیابی‌های صورت گرفته بررسی شود و با تهیه فرم‌های نظرسنجی در مورد نحوه برگزاری طرح در هر دوره نقاط قوت و ضعف شناسایی و در جهت تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام شود.

حسینی افزایش شرکت‌های برتر از 100 واحد به 500 واحد را اقدامی مثبت خواند و افزود: با توجه به اینکه طرح رتبه بندی و معرفی شرکت‌های برتر منطقه آذربایجان رفته رفته جایگاه مطلوب خود را در میان شرکت‌ها باز می‌یابد، موجب ارتقاء رقابت و توسعه فعالیت شرکت‌ها می‌شود.

برچسب ها: تعاون ، احد حسینی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: