يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر شفاف سازی اطلاعات در تصویب طرح های تفصیلی و جامع شهری به ویژه در ارتباط با تغییر کاربری ها و فروش تراکم، گفت: به جز برخی موارد امنیتی و مسایل کلان ملی، موردی برای پنهان کاری با مردم نداریم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مهندس محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، تصریح کرد: لازم است تمام تصمیمات شهرداری ها و نهادهای فنی در ارتباط با اجرای طرح های تفصیلی و جامع شهری قبل از تصویب در منظر عمومی قرار گیرد تا مردم از آنها باخبر شوند.

وی گفت: اگر بناست طرحی در شهر اجرا یا ملکی تغییر کاربری داده شود باید به مردم اطلاع رسانی و حتی از نظرات آنان استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ریشه بسیاری از رانت ها و فسادهای اداری ناشی از عدم شفاف سازی و فقدان اطلاعات است که ما باید در همه حال دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: این درست نیست که برخی از دلالان قبل از مردم در جریان تغییرات کاربری قرار گیرند و زمینه فساد فراهم شود.

پورمهدی گفت: تنها راه جلوگیری از فساد و رانت در طرح های شهری، فروش تراکم و تغییر کاربری ها شفاف سازی اطلاعات و در جریان قرار دادن مردم از تصمیات است.

وی همچنین بر همزمانی در تصویب طرح های جامع با طرح تفصیلی شهرها تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از دوباره کاری و مشکلات بعدی لازم است بلافاصله بعد از طرح جامع، طرح های تفصیلی در اختیار شهرداری های و مسوولان ذی ربط قرار گیرد.

دراین جلسه طرح جامع و طرح تفصیلی شهر خسروشاه و نیز مطالعات بدنه سازی و طراحی سیمای افقی خیابان گلشن راز شبستر مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب ها: پور مهدی ، تبریز ، شهرداری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: