جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
مقصودی:
عجب شیر ما - سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوءاستفاده مالی ۸ هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: البته هنوز نمی توان گفت اختلاسی شکل گرفته است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، حسین مقصودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره برخی اخبار منتشر شده منتسب به وی مبنی بر اختلاس 8 هزارمیلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت تدبیر و امید، افزود: متاسفانه در برخی از سایت ها به نقل از اینجانب عنوان کردند که 8 هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید اختلاس شده است که من کاملا این موضوع را رد می کنم زیرا هیچ مصاحبه ای را به نام هیچ دولتی انجام ندادم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: چندی پیش آقای غندالی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، در روزنامه ها عنوان کردند که 3285 میلیارد تومان از بانک سرمایه نزد 5 نفر خصوصی وجود دارد که نمی توانند این مبلغ را از آنها بگیرند و همچنین عنوان کردند 200 میلیارد تومان با هماهنگی وزارت نفت در روزهای اخیر از طلب صندوق ذخیره بازپرداخت شده که جمع این مبالغ حدود  3500 میلیارد تومان می شود.

وی یادآور شد: از سویی دیگر آقای کوچکی نژاد نماینده مردم رشت عضو کمیسیون آموزش و یکی از طراحان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های وابسته، نیز مصاحبه ای انجام دادند و در آن مصاحبه اعلام کردند که بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در صندوق ذخیره فرهنگیان سوء استفاده مالی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: این صحبت ها در حالی صورت گرفت که یکسری اسناد نیز در اختیار من و آقای زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات وجود داشت که ما آن را به آقای غندالی و وزیر آموزش و پرورش ارایه دادیم.

مقصودی تاکید کرد: حال بنده بر اساس مصاحبه های آقایان غندالی و کوچکی نژاد و در اختیار داشتن اسنادی در زمینه سوءاستفاده مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کردم که چنین تخلفاتی صورت گرفته است اما عنوان اختلاس را به کار نبردم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم، ادامه داد: از سویی دیگر اگرچه اسناد برخی سوءاستفاده های مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان نزد من و آقای زاهدی محفوظ است اما هنوز برای رد آنها هیچگونه سندی از سوی آقای غندالی و زیر مجموعه آنها ارایه نشده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: در صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و شرکت های وابسته به آن حدود 8 هزارمیلیارد تومان سوء استفاده مالی یا فساد مالی شده است که در این زمینه کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شده تا اقدامی برای پیدا شدن این پول ها و برگرداندن آنها صورت گیرد.

وی یادآور شد: آقای غندالی در مصاحبه خود به حدود  3500 میلیارد تومانی اشاره کردند که نزد افرادی است که نمی توانند آن را وصول کنند اما من در هیچ مصاحبه ای آن را به خانواده ایشان نسبت ندادم زیرا هنوز سندی مبنی براینکه تخلفی صورت گرفته یا در این زمینه محکومیت قضایی وجود داشته باشد به دست ما نرسیده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم، ادامه داد: البته ناگفته نماند که در این مورد بنده این سوال را از آقای غندالی مطرح کردم که به چه دلیل پسرخوانده و همسردوم ایشان، بازداشت و بازجویی شده اند و خود وی نیز در اظهار نظری اعلام کردند که مورد بازجویی قرار گرفتند؛ که در این رابطه نیز پاسخ دقیقی به ما ارایه نکردند.

مقصودی تصریح کرد: واقعیت آن است که اسناد و مدارکی که در کمیته تحقیق و تفحص وجود دارد نشان دهنده ردپایی ازآقای غندالی و امضاهای وی است که برای تخصیص وام بدون ارایه اسناد معتبر و ضمانت نامه صوت گرفته که پای همسر دوم و فرزندخوانده ایشان نیز در میان است اما هنوز پاسخ روشنی از آقای غندالی دریافت نکردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به نظر می رسد این اسناد مشکوک الوصول است اما هنوز نمی توانیم عنوان اختلاس را برای آن به کار برد بلکه لازم است تفحصی پیرامون آن شکل گیرد این درحالی است که آقای غندالی اشاره کردند که راه برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های وابسته به آن باز است اما مانع اجرای این تحقیق و تفحص می شوند.

مقصودی افزود: اعضای کمیته تحقیق و تفحص به دنبال آن هستند تا نسبت به این فسادها افشاگری صورت گیرد و هدف ما بررسی عملکرد صندوق از زمان تاسیس آن تا به امروز است و هیچ اشاره ای به شخص خاصی نداریم لذا معتقدیم برای بازگرداندن این پول ها باید یک هماهنگی صورت گیرد.

وی افزود: آقای غندالی در نامه خود به دادستان عنوان کردند که طبق صورت های مالی منتشر شده، طی سه سال گذشته دارایی صندوق 300 درصد نسبت به 17 سال قبل افزایش یافته است؛ حال سوال من این است که آیا طبق بررسی ها مطلع هستند که در این 17 سال تورم چند درصد بوده است؟ و  اگر در این 17 سال با این مبلغ، ملکی خریداری می کردند آیا تنها 300 درصد رشد می کرد؟

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته در این زمینه ابهاماتی وجود دارد که متاسفانه با توجه به جلوگیری از تحقیق و تفحص و عدم شفافیت مالی بر مبنای کارشناسی و تعطیلی مجلس، باعث شده تا فضای مجازی سوءاستفاده هایی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: اکنون هیچ اشاره ای به دولت قدیم و جدید نکردم و تنها تحقیق و تفحص است که آشکار می کند چه مبلغی در قبل و چه مبلغی در حال مورد سوء استفاده قرار گرفته و حال امید است آقای غندالی نامه ای کتبی بنویسند و کمیته تحقیق و تفحص را دعوت به کار کنند نه اینکه با مانع تراشی مانع از فعالیت این کمیته شوند./

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: