سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
فرمانده سپاه عاشورا:
عجب شیر ما - فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به فداکاری ها و رشادت های اسرای ایران در اردوگاه های رژیم بعثی، گفت: آزادگان خالص ترین و مظلوم ترین سربازان ولایت هستند که این افتخاری عظیم برای این رزمندگان دوران دفاع مقدس است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان روز چهارشنبه در هشتمین همایش دیدار آزادگان سپاه عاشورا، افزود: رزمندگان ایرانی در بند رژیم بعث عراق طی مدتی که در اسارات بودند، با نوع رفتارها و اخلاق حسنه خود نه تنها اقدام به خودسازی و تزکیه روح خود کردند، بلکه شکنجه گران عراقی را نیز تحت تاثیر خلق و خوی خود قرار دادند.
وی اظهار کرد: هم اکنون نیز آزادگان دوران دفاع مقدس با همان روحیه و نشاط انقلابی خود، پای در رکاب فرمانده معظم کل قوا بوده و برای دفاع از کیان میهن اسلامی و ارزش ها و اصول انقلاب و منویات رهبری سر از پا نمی شناسند.
کریمیان، بر تاثیرگذاری آزادگان در عرصه ها و صحنه های گوناگون نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: آزادگان به عنوان پیام رسانان حقیقی و بی منت شهدای دوران دفاع مقدس و دوران اسارت رسالت و وظیفه ای بس سنگین و مهم بر عهده دارند که انتقال این پیام به نسل های جوان می تواند نظام مقدس ما را برای سال های سال بیمه کند.
وی با اشاره به زجرها و رنج های روحی و فیزیکی اسرای ایرانی، از شهدای آزاده به عنوان شهدای مظلوم یاد کرد که بدون کوچکترین آزار و اذیت در اردوگاه های بعثی جان به جان آفرین تسلیم کردند که فراموشی یاد و خاطره آنها خسارت بزرگ به نظام و ارزش های اسلامی است و به هیچ عنوان نباید آنها و راه به حق آنها را فراموش کنیم.
سردار کریمیان، بهترین راه برای زنده نگه داشتن شهدا را ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه ترویج این فرهنگ محوری ترین عامل برای کاهش تهدیدهای دشمنان است، گفت: امروز استکبار جهانی کمر همت به ترویج اشرافی گری در برابر روحیه انقلابی گری بسته است که مقابله با چنین توطئه هایی همت بلند و بسیج عمومی می طلبد.
وی اضافه کرد: برای مقابله با اشرافی گری نباید استکبار ستیزی که اصالت ما در آن نهفته شده به بوته فراموشی سپرده شود.
به گزارش ایرنا، امام جمعه شهر کوت عبدالله اهواز و از آزادگان دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان خاطراتی از رشادت ها و مظلومیت های اسرای ایرانی در بند رژیم بعث عراق، گفت: افتخار آزادگان در طول دوران اسارت این بود که در این مدت با انواع رشادت ها و رفتارهای اسلامی توانستند ملت ایران را به عراقی ها به خوبی بشناسانند.
حجت الاسلام جلال جابریان اصل افزود: باید توجه داشت که تک تک اسرای ایرانی هرچند به لحاظ جسمی اسیر بودند اما به دلیل اعتقادات درونی، اذهانی آزاده داشتند که به همین دلیل هنگام تبادل، حتی شکنجه گران رژیم بعث نیز ناراحت و محزون شده بودند.
وی ادامه داد: آزادگان در طول اسارت خود بر آرمان ها و اهداف اسلامی و انقلابی خود ایستادند و بر اساس همین روحیه همواره از جایگاه ویژه ای در میان ملت بزرگ ایران برخوردارند.
جابریان اصل، از شهید ابوترابی فرد به عنوان پیامبر راستین آرمان های انقلاب و اسلام مجسم در اردگاه های اسرای ایرانی در عراق یاد کرد و با اشاره به فضایل و مجاهدت های وی در رهبری اسرای ایرانی، گفت: اطاعت از فرامین این بزرگمرد برای تمامی اسرا عین عبادت بود.
وی افزود: اسرای ایرانی در بند، حقیقت اسلام را در خاک دشمن نشان دادند و بسیاری از شکنجه گران به خاطر نوع رفتارها و اخلاق حسنه، از جاهلیت به سوی رستگاری هدایت شدند.
حجت الاسلام جابریان اصل با تاکید بر اینکه مسلک آزادگان همواره راه و روش اهل بیت (ع) بوده است، یادآور شد: در چنین مسلکی منافع فردی به هیچ عنوان بر منافع گروهی و ملی ارجحیت ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: