جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
عجب شیر ما - فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از دستگیری کلاهبردار حرفه ای که در پوشش تجارت بین المللی فرش و طلا از یک شهروند ملکانی مبلغ سه میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ " سهراب شفقی " در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت شکایت از یک شهروندان ملکانی مبنی بر اینکه فردی در پوشش تجارت بین المللی فرش و طلا، مبلغ سه میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوعبصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرارگرفت.

وی افزود: با روند تحقیقات و جمع آوری دلایل و مدارک مشخص شد، متهم و شاکی در زمینه صادرات و تجارت بین المللی فرش اقدام به عقد قرار دادکرده اند که در واقع این قرار داد صوری بوده و قصد دارند در پوشش این عنوان، شمش طلا وارد کشور کنند.

فرمانده انتظامی ملکان ادامه داد: در بررسی سوابق، مشخص شد متهم دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری است و در حال حاضر نیزساکن یکی از شهرستان های شرقی کشور و تحت تعقیب پلیس می باشد.

شفقی گفت: متهم که جهت ادامه عمل مجرمانه خود به شهرستان ملکان مراجعه کرده بود با هوشیاری ماموران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ملکان با بیان اینکه در بازرسی بدنی از متهم تعداد 17 عدد سیمکارت و 5 دستگاه انواع گوشی موبایل و تعداد قابل توجهی مدارک مرتبط با شرکتها بدست آمد، گفت:متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ شفقی از شهروندان ملکانی و سایر شهرهای همجوار خواست چنانچه توسط متهم مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند جهت شکایت از این کلاهبردار ، به پلیس آگاهی ملکان مراجعه کنند.

پلاک مخدوش خودرو، سارق خودرو را گرفتار قانون کرد

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری سارق حرفهای و سابقه دار خودرو، توسط ماموران انتظامی کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزی"در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در یکی از مناطق تبریز، موضوع بصورت ویژه در دستور كار ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز قرار گرفت.

وی گفت:ماموران درتحقیقات اولیه و حین گشت زنی به یک نفر که در حال پرسه زنی با خودروی سرقتی بود، مظنون شده و ضمن تحت نظر قرار دادن وی، طی یک عملیات غافلگیرانه، او را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

نوروزی ادامه داد: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه سرقت بود و با انجام بازجویی تکمیلی و مشاهده مستندات پلیس به دو فقره سرقت پلاک خودروهای دیگر نیز که جهت ناشناس ماندن خودروی مسروقه از آنها استفاده می نمود، اعتراف کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: متهم پس از تشكیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا از پارک کردن خودرو در مکان های تاریک و کوچه های خلوت تا جای ممکن خودداری کنند و حتی الامکان وسیله نقلیه خود را در پارکینگ های موجود در سطح شهرها پارک نموده و اصول امنیتی مانند استفاده از قفل فرمان، دزدگیر خودرو و قفل پدال را جهت به حداقل رسیدن امکان سرقت خودرو رعایت کنند.

کشف مواد مخدرو دستگیری 3 قاچاقچی در شبستر

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر از کشف مقادیری مواد مخدر و دستگیری 3 نفر از سوداگران مرگ خبر داد.

سرهنگ "فریدون حیدری "گفت:در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و درپی دریافت گزارشی با مرکز فوریت های پلیسی 110مبنی بر اینکه 3نفر در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدرفعالیت می کنند،شناسایی و دستگیری آنان در دستور کارماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرارگرفت.

وی افزود:ماموران،متهمان رادراطراف شهرستان شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه آنان رادستگیر كردند كه در بازرسی از آنها مقادیری مواد مخدر از نوع تریاك كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شبستر ضمن تاکید برهمکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس ، بر برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر تاكید كرد .

سرهنگ حیدری ازشهروندان خواست موارد مشكوك را با مرکز فوریت های پلیسی 110در میان گذارند.

کشف لاستیک قاچاق 2میلیارد و 600 میلیون ریالی در "میانه"

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از کشف بیش از 2 هزار حلقه لاستیک خارجی قاچاق در شهرستان میانه خبر داد.

سرهنگ"هاشم شعفی"در تشریح این خبر گفت: مأموران ایست و بازرسی شهید فرجی در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ،به یک دستگاه خودروی تریلر و دو دستگاه کامیون مظنون و جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی ازخودروهای توقیف شده ، 2180حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون ریال را که فاقد هرگونه اسناد گمركی بود را كشف و رانندگان خودروها را نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه در پایان گفت : اجرای این گونه طرح ها یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا به منظور رشد و شكوفایی اقتصاد كشور است و در اجرای این هدف ، همراهی و همكاری تمام نهادها و بخش ها با نیروی انتظامی الزامی است.

دستگیری 32 معتاد تابلو و توزیع کننده مواد مخدر در عجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری 32معتاد پرخطرو توزیع کننده مواد مخدر و کشف مقادیری انواع موادمخدر خبر داد.

سرهنگ پاسدار "رضا اصلانی فر" در تشریح این خبر گفت: به منظور افزایش سطح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر و معتادان تابلو و خطرناک، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاكسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان اجرا شد.

وی اظهار کرد: ماموران با اجرای این طرح، تعداد 24 نفرمعتاد پرخطر وتابلو و 8 نفر خرده‌ فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر و کالای ممنوعه ،چهار عدد آلات مصرف مواد مخدر و سه دستگاه ترازوی توزین را کشف و 4 دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند.

اصلانی فر در ادامه گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک هم جهت بازپروری تحویل کمپ اعتیاد عجب شیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب‌شیر در پایان خاطرنشان كرد: پلیس این شهرستان با تمام توان در طول شبانه‌روز با شماره تماس 110 جهت ارائه هرگونه خدمات در خدمت شهروندان بوده و با شماره تماس 197 آماده دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از عملكرد پلیس می‌باشد.

کشف نزدیك به 3 كیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 2 قاچاقچی در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف 2 كیلو و 815 گرم مواد مخدر و دستگیری دو قاچاقچی در یكی از روستا های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سهراب رحیم زاده " گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و در پی گزارشات واصله مبنی بر اینکه دو نفر در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدرفعالیت می کنند ،شناسایی و دستگیری آنان در دستور کارماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود:ماموران با بكارگیری اقدامات پلیسی و فنی موفق شدند، متهمان و محل نگهداری مواد مخدر رادر یکی از روستاهای مراغه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیر انه متهمان را دستگیر و در بازرسی از محل اسکان آنان مقدار 2 كیلو و 815 گرم تریاک كشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید برهمکاری و ارتباط مداوم شهروندان با پلیس،بر برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر تاكید كرد و ازشهروندان خواست موارد مشكوك را با مرکز فوریت های پلیسی 110در میان گذارند.

کشف کالای قاچاق 300 میلیونی در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 5000 عدد انواع قرص و داروهای غیرمجاز به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزی" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع و فروش داروهای غیرمجاز و تاریخ گذشتهدر منطقه ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مامورانپس از هماهنگی مقام قضایی، با حضور در محل و ضمن تحت نظر قرار دادن مخفیگاه متهمان، موفق شدند سه نفر از اعضای باند قاچاق و فروش داروهای غیرمجاز را طی یک عملیات غافلگیرانه در محل دپوی داروها دستگیر کنند.

سرهنگ نوروزی افزود: متهمان به همراه اقلام مکشوفه که شامل بیش از 5 هزار عدد انواع قرص و سایر داروهای غیرمجاز بود، با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی استان شد.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی موضوع، عواملی همچون سودجویی مالی و راحت طلبی افراد را در ارتکاب به جرایم به ویژه قاچاق کالاهای ممنوعه دخیل دانست.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با ارائه گزارش ها و اطلاعات خود از طریق تلفن110 به مراكز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود پویا و اثرگذار باشند.

دستگیری 2 نفر توزیع کننده مواد مخدر با یک کیلو 600 گرم تریاک در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری دو نفر توزیع کننده مواد مخدر و کشف مقدار یک کیلو و 600 گرم تریاک توسط ماموران کلانتری 25 کندرود خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزی" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از محلات تبریز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 25 کندرود تبریز پس از تحقیقات اولیه، محل اختفای متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از محل، مقدار یک کیلو و 600 گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه از اعتراف به جرم خودداری می کرد، اما با انجام بازجویی تکمیلی و مشاهده مستندات پلیس، به همدستی فرد دیگری نیز اعتراف کرد که وی نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده قضائی به همراه مواد مکشوفه جهت ادامه تحقیقات تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به لزوم ناامن سازی فضا برای فعالیت سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با استفاده از پل ارتباطی 110 ضمن افزایش تعامل و همکاری با پلیس، بیشترین تأثیر را در این زمینه داشته باشند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان با تاکید بر استمرار طرح مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: از آنجایی که زمینه بروز انواع آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر بیشتر در خانواده های پرتنش فراهم می شود؛ والدین بایستی فرزندان خود را از محبت سیراب کرده و روابط صمیمانه ای با آنان داشته باشند و در تربیت صحیح آنان بکوشند.

كشف 39 هزار نخ سیگار قاچاق در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 39 هزار نخ سیگار قاچاق توسط پلیس امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزی" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع کالای قاچاق در منطقه ای از تبریز، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی، موفق شدند انبار نگهداری کالای قاچاق را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با دستگاه قضائی در بازرسی از محل دپوی کالای قاچاق، 39 هزار نخ انواع سیگار قاچاق به ارزش تقریبی بیش از یکصد میلیون ریال کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.

سرهنگ نوروزی با بیان اینکه متهم پس از تشكیل پرونده به همراه كالای قاچاق كشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، خاطر نشان كرد: پلیس با تمام توان و ظرفیت خود در اجرای فرامین مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق كالا تلاش خواهد كرد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان در خصوص مصرف مواد دخانی هشدار داد و گفت: مصرف دخانیات و عمدتا سیگار یكی از معضلات اساسی جامعه است كه زیان های بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی و اخلاقی را در بردارد و تنها اثرات بهداشتی سوء آن برای فرد مصرف كننده نیست، بلكه می تواند اطرافیان را نیز در معرض خطر جدی قرار دهد.

کشف 342 هزار عدد انواع داروهای غیر بهداشتی در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان "ملکان" از کشف تعداد 342 هزار عدد انواع داروهای تاریخ گذشته غیر بهداشتی به ارزش 510 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ" سهراب شفقی" گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر نگهداری وتوزیعمحصولات دارویی تاریخ گذشته در انباری غیر بهداشتی در شهرستان ملکان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ملکان افزود: ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،پس از شناسایی محل دپوی داروهای غیر مجاز در بازرسی از آن تعداد 342 هزار عدد انواع داروی غیر مجاز به ارزش تقریبی 510 میلیون ریال را کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ شفقی در پایان گفت: متهم باتشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی وداروهای مکشوفه تا زمان صدور حکم قضائی و اخذ تصمیم نهایی،تحویل انبار شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکان شد.

ناکامی سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره با هشت فقره سرقت در تبریز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای ساختمان های نیمه کاره، توسط ماموران کلانتری 14 جهاد تبریز خبر داد.

سرهنگ "فرهنگ نوروزی" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و تجهیزات ساختمانی از ساختمان‌های نیمه کاره در منطقه ای از تبریز ، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 14جهاد پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند یک نفر متهم را شناسایی کرده و با هماهنگی دستگاه قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را هنگام سرقت، دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت می شد، اما در بازجویی های انجام شده به 8 فقره سرقت تجهیزات ساختمانی اعتراف و محل اختفای لوازم سرقتی را فاش کرد.

سرهنگ نوروزی افزود: در بازرسی از محل یاد شده، اموال مسروقه از جمله 8 دستگاه آهن‌بر، 2 دستگاه فرز، مقدار زیادی کابل برق و دیگر تجهیزات و لوازم ساختمانی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به تحویل اموال به مالباختگان، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشكیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی استان شد.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا ضمن گماردن نگهبان برای ساختمان های نیمه کاره، از رها کردن وسایل و تجهیزات و ساختمانهای نیمه کاره بدون حفاظ خودداری نمایند. همچنین به تردد افراد غریبه در ساختمان حساس باشند و درصورت وجود هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس 110 شهرستان اطلاع دهند.

دوربین های ثبت تخلفات سرعت و عبور از چراغ قرمز در تبریز فعال شد

رئیس پلیس راهور استان از فعال شدن دوربین های ثبت تخلفات سرعت و عبور از چراغ قرمز در تبریز خبر داد.

سرهنگ" ناصر میکائیلی " در تشریح این خبر با اشاره به تمرکز پلیس راهور بر استفاده از دوربین های ثبت تخلفات راهنمائی و رانندگی و استفاده از ظرفیت بازرسان نامحسوس ، اظهارداشت :دوربین های ثبت تخلفات سرعت و عبور از چراغ قرمز در تبریز آماده بهره برداری است.

وی در تشریح عملکرد دوربین های ثبت تخلفات،گفت: این دوربین ها قادرند سرعت لحظه ای و متوسط رانندگان را رصد کرده و اعمال قانون کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تعدادی از خودرو های پلیس نیز به دوربین های ثبت تخلفات ساکن مجهز شده که قادر هستند روزانه 1500 فقره تخلف شامل ( دوبله، توقف در حریم تقاطع، تخلفات زیر تابلو و نیز توقف در پیاده رو و ...) را ثبت کنند.

وی ادامه داد : یکی از تمهیدات ویژه پلیس راهور طی چند سال اخیر استفاده قابل توجه از ظرفیت بازرسان نامحسوس می باشد که در سطح استان 150 بازرس نامحسوس در حال فعالیت هستند که تخلفات رانندگان را رصد می کنند.

سرهنگ میکائیلی در پایان از رانندگان خواست : یکی از اهرم های مهم انتظام بخشی ترافیک، همراهی و همگام بودن مردم با پلیس می باشد که می توانند با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به این مهم دست یابند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: