جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
معاون استاندارآذربایجان شرقی :
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استاندارآذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت مردم درانتخابات پیش رو، گفت: دانشگاه ها نقش به سزایی در حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای دارند .
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سعید شبستری عصر دوشنبه در جلسه کمیسیون دانشجویی استان با بیان اینکه انتخابات اسفند ماه امسال وحدت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان می دهد ، اظهار کرد: وحدت و اقتدار امکان پذیر نیست مگر اینکه گروه های دانشگاهی با سلیقه های مختلف به وحدت برسند و در یک راستا حرکت کنند .
وی با اشاره به حضور نامزدهای انتخابات در دانشگاه ها و استفاده از فضای دانشگاه برای بیان نقطه نظرات و جلب آرای این قشر فرهیخته ، اظهارکرد: دانشگاه های باید با رعایت بی طرفی این گونه محافل را برگزار کنند تا هیچ گونه شائبه طرفداری از جناح یا شخص خاص ایجاد نشود .
معاون استاندار بر رعایت قانون انتخابات و پرهیز از رفتارهای هیجانی افراطی در محیط دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: درعین حال باید شور و نشاط انتخابات در مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد شود .
وی با تاکید بر اینکه ما طرفدار فضای هیجانی که عقلانیت را از بین می برد نیستیم ، گفت: باید فضای تعادل و میانه روی در زمینه انتخابات حاکم باشد، همانطورکه دولت بر این محور حرکت می کند.
شبستری با بیان اینکه برخی احزاب سیاسی قصد تبدیل کردن دانشگاه ها به فضای تبلیغاتی به نفع نامزدهای خود را خواهند داشت، گفت: سیاست های رئیسان دانشگاه ها باید بر ایجاد فضای تعادلی و تعاملی تدوین شود .
وی بر ایجاد فضای آرام و همراه با عقلانیت به منظور نقد دیدگاه های مختلف در دانشگاه ها تاکید و اظهار کرد: ایجاد فضای تنش زا در دانشگاه ها جامعه را دچار تزلزل می کند .
وی محافل دانشگاهی را مکان مناسبی برای نقد و تبیین عملکرد دولت دانست و درعین حال گفت: باید از ایجاد تنش در دانشگاه پرهیزکرد.
معاون استاندار با بیان اینکه متشنج شدن فضای دانشگاه ها تنها می تواند به نفع مخالفان نظام باشد ، اظهار کرد: دانشگاه ها خانه احزاب و گروه های سیاسی نیست و باید خطوط و اصول نظام در سخنرانی ها رعایت شود.
شبستری گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و حفظ عزت و اقتدار نظام دارند .
دور دهم انتخابات مجس شورای اسلامی و دور ششم انتخابات مجلس خبرگان به صورت همزان هفتم اسفند امسال برگزار می شود .
برچسب ها: استانداری ، ضبستر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: