يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل امور شهری و شوراها استان آذربایجان شرقی، گفت: با وجود رکودهای اقتصادی در کشور، دولت جواب مثبت به درخواست‌های شهرداری و شوراها داده و از ابتدای امسال برای شهرداری اعتباری در حدود ۸۳ میلیارد تومان انتقال بودجه انجام داده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، مرتضی علیخانی صبح امروز در دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی برای شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه اداره کل امور شهری و شوراها اقداماتی اساسی برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی انجام داده است، اظهار داشت: تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان و برگزاری سلسله جلساتی با شهرداران از اقدامات این اداره کل در استانداری جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با وجود اقدامات لازم، اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و اقدامی اساسی انجام نشده است، اقدامی که بتوان با برنامه ریزی، تعیین زمان برای اجرای آن، پایش در مورد آن پروژه و گزارش آن به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی باشد، انجام نشده است.

مدیرکل امور شهری و شوراها استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرداری ها به عنوان بازوی یک شهر است، خاطر نشان کرد: اجرای مصوبات محله توسط شهرداری ها انجام می پذیرد و شهرداری های به عنوان کسانی که با مردم ارتباط مستقیم دارند، باید بتوانند پاسخگوی درخواست های مردم با استفاده از ظرفیتهای داخلی باشند.

وی افزود: رونق و آبادی در شهر در دست شهرداران بوده، چراکه شهرداریها علاوه بر ارتباط مستقیم با مردم، با سرمایه‌گذاران نیز ارتباط دارند و سرمایه‌گذار با هماهنگی شهرداری‌ها اقدام می‌کند.

علیخانی با بیان اینکه درخواست‌های شوراها و شهرداری‌ها برای دولت بسیار ارزشمند و مهم است، تصریح کرد: با وجود رکودهای اقتصادی در کشور، دولت جواب مثبت به درخواست‌های شهرداری و شوراها داده و از ابتدای امسال برای شهرداری اعتباری در حدود 83 میلیارد تومان انتقال بودجه انجام داده و این نشان از اهمیت شهرداری ها در دیدگاه دولت است.

وی افزود: با وجود اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید بعضی از شهرداری‌ها با مشکل ماشین‌آلات عملیاتی اعم از نظافتی، امدادی، راه و شهرسازی و... روبه‌رو بودند، اما در حال حاضر هیچ یک از شهرداری‌ها نیازی به خرید ماشین آلات ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه هدف از آموزش شهرداری‌ها و شوراها، رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با این آموزش‌ها، اهداف و آرمان‌های اقتصاد مقاومتی را عملی ساخته و بتوانیم عملکرد مناسبی به رئیس جمهور تدبیر و امید و در راس آن مقام معظم رهبری ارائه دهیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: