سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی عدالت محوری و دانش بنیان بودن را از ویژگی های اساسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: طرح های شهرداری ها مبتنی بر دانش باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، داود بهبودی روز دوشنبه در جمع شهرداران و رییسان شوراهای اسلامی شهرهای استان، اقتصاد مقاومتی را طرحی مقاوم در برابر شوک ها و ضربه های مختلف توصیف کرد و افزود: هر اقتصاد غیر دانش بنیان محکوم به شکست است و در اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت و دانش فنی دیگران نیز استفاده کرد.
وی با تاکید بر درون زا کردن اقتصاد با اتکای به منابع درون شهری خاطر نشان کرد: در عین حال اقتصاد باید برون گرا باشد و به صادرات محصولات و تبادل سرمایه و دانش فنی جدید نیز بپردازد.
بهبودی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم باید اثربخشی آن را احساس کنند، اظهار کرد: شهرداران چون پیوند نزدیک با مردم دارند بنابر این اجرای اقتصاد مقاومتی در داخل شهر نیز باید مردمی باشد.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیت داخلی و نقش مهم آن در سیاست بین الملل افزود: به دلیل ضعف در حوزه اقتصاد فقر و بیکاری زیاد است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به عقب ماندگی 12 ساله در اجرای برنامه سند چشم انداز، خاطر نشان کرد: جبران این عقب افتادگی به عهده ماست و در این راستا باید ضمن کشف منابع جدید از تکیه به منابع محدود دولتی پرهیز کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: