پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
معاونی عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاونی عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: غذاهای آذربایجانی این ظرفیت را دارد که به برند این منطقه تبدیل شوند.

 به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، صادق پورمهدی در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، صنعت گردشگری، افزود: ما در حوزه برندینگ به اندازه کافی فعالیت نداشته ایم در حالی که گردشگری منطقه شمالغرب کشور ظرفیت‌های بسیاری برای مطرح شدن به عنوان این منطقه دارند.

 

وی ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان در کشور به خوش خوراکی معروف هستند و کوفته تبریز یکی از غذاهایی است می تواند به عنوان برند غذایی تبریز معرفی شود.

 

پورمهدی یادآور شد: جشنواره سفره ایرانی، صنعت گردشگری فرصت مغتنمی است تا غذاهای سنتی و فراموش شده که بخش بزرگی را از فرهنگ ما را به خود اختصاص داده اند معرفی شوند و پس از برگزاری این جشنواره در همه مناطق تعیین شده می توان این جشنواره به صورت بین المللی و برای شناساندن خوراک ایرانی به همه دنیا برگزار کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی غذا در صنعت گردشگری یادآور شد: هر گردشگر در دنیا حدود 200 دلار در هر سفر برای خوراک هزینه می کند و با توجه به این گردش مالی که در بحث غذا در گردشگری وجود دارد باید توجه ویژه ای به این مقوله درآمدزا داشته باشیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: