پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
در آستانه روز خبرنگار، به یاد استاد اخلاق و رسانه مرحوم اعلمی
عجب شیر ما - تعدادی از پشکسوتان و اصحاب رسانه استان در آستانه روز خبرنگار به همراه دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در منزل مرحوم مرتضی اعلمی حاضر شده و برای شادی روح این عزیز از دست رفته فاتحه ای قرائت کردند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، در آستانه سالگرد شهادت شهید صارمی که به نام روز خبرنگار تعین شده است تعدادی از پیشکسوتان مطبوعات و اصحاب رسانه استان به همراه دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در منزل عزیز یار سفرکرده خود، مرتضی اعلمی حضور یافتند.

حجب و حیا و صداقت در وجود اعلمی موج می‌زد

مرد عجیبی بود. سرتا پا محبت؛ با حجب و حیا و صادق.این بزرگ مرد اکنون در بین ما نیست و در آرامگاه ابدی جای گرفته است. ولی هنوز که هنوز است جای خالی وی را در جلسات احساس می کنم و در اکثر اوقات با همکاران و بخصوص پیشکوستان خاطره یا سخنی را در باب استاد مرتضی اعلمی مطرح می کنیم.

سخت است از دست دادن کسی که 31 سال در این استان و در همین تبریز خودمان، شرافتمندانه و صادقانه قلم زد و در نهایت، زندگی عزتمندانه خود را تسلیم مرگ کرده و عاقبت به خیر شد.

جبارزاده: مرتضی از نزدیک ترین دوستانم بود/ یاد و خاطره عزتمندانه وی فراموش نمی‌شود

جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار پس از قرائت فاتحه ای برای شادی روح استاد اعلمی و گرامیداشت روز 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار افزود: در دوران دفاع مقدس؛ رزمندگان با سلاحی که در دست داشتند با دشمنان مبارزه می کردند و خبرنگاران و مستندسازان علاوه بر مبارزه با رژیم بعث عراق، در زیر آتش و گلوله به گرفتن گزارش و مخابره اخبار می پرداختند.

وی ایثار و از خودگذشتگی را لازمه شغل خبرنگاری دانست و عنوان کرد: این قشر حتی در آخرین لحظات شهدا نیز در کنار آنان بودند و از حالات شهدا در حالات عروج، گزارش تهیه می کردند.

به گفته وی، خبرنگاران؛ همیشه زمان در بطن اتفاقات و وقایع هستند که اگر چنین نباشد نمی توانند رسالت اصلی خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی، استاد اعلمی را دوست و یاور چندین و چند ساله خود معرفی کرد و گفت: مرتضی عزیز از سال های بسیار دور یکی از بهترین دوستان من بود.تمامی رفتار و حرکاتش، متین و به همراه حجب و حیا بود و همانند برخی اصلا مایل به مطرح شدن و یا مطرح کردن خود در مراسمات و جلسات مختلف نبود.

جبارزاده با تسلیت از دست دادن استاد اعلمی به خانواده وی و تمامی اصحاب رسانه استان عنوان کرد: مطمین هستیم که نام و یاد عزتمندانه مرتضی، در یاد و خاطره تمامی مردم و به ویژه جامعه مطبوعاتی و رسانه ای استان باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر لزوم ادامه راه صادقانه و سختکوشانه استاد اعلمی توسط تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این راه، راه پر مشقت و سختی است و شاید به همین دلیل باشد که یکی از شغل های سخت و زیان آور جامعه می باشد.

این مقام مسئول، خبرنگاری را شبیه کار پیامبران دانست و ادامه داد: تمامی پیامبران حرف و سخن حق را به مردم منتقل می کردند و خبرنگاران نیز با انعکاس و انتشار صادقانه مطالب جامعه؛ کاری پیغبر گونه انجام می دهند.

مدیریت ارشد استان مصمم به رفع مشکلات اصحاب رسانه استان است

جبارزاده در بخشی از سخنان خود گفت: مدیریت ارشد استان، مصمم به رفع مشکلات خبرنگاران است و در این راستا پس از معرفی به استانداری، تلاش می کنیم که مشکل آنان را حل کنیم.

همسر مرحوم اعلمی نیز از مهر و محبت استاد سخن گفت و ادامه داد: مرتضی 31 سال در این شهر، صادقانه زحمت کشید. هم در داخل خانواده و هم در بیرون؛ همه به نیکی از او یاد می کنند.


کسری، پسر استاد اعلمی نیز حضور دکتر جبارزاده در منزل آنان برای ابراز تسلیت را آغازبخش فرهنگ و سنتی بسیار ارزشمند با عنوان توجه مسئولان ارشد استان به جامعه مطبوعاتی و رسانه ای دانست و ادامه داد: ما نیز با انجام دادن وظیفه و رسالت اصلی خود، قدردان زحمات مسئولان خواهیم بود.

احمد بادیران، یکی از پیشکوتان مطبوعاتی استان نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مقام عالی دولت در استان برای اولین بار از نزدیک و با حضور در منزل اصحاب رسانه، به خانواده متوفی تسلیت گفت که این رفتار دکتر جبارزاده، نوید بخش توجه ویژه مدیریت استان به خانواده های اصحاب رسانه و مطبوعات است.

مرتضی، معلم اخلاق و ادب بود

وی ادامه داد: مرتضی اعلمی همیشه برای ما یک دوست و معلم اخلاق بود و یاد و خاطره او را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.

علملو و چرندابی، از دیگر پیشکسوتان مطبوعاتی و رسانه ای استان نیز در این دیدار به بیان چندین خاطره از مرحوم مرتضی اعلمی پرداختند.

برچسب ها: جبارزاده ، اعلمی ، خبرنگار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: