يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - رئیس شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از بین افراد مراجعه‌کننده به سامانه «بهین یاب» حدود ۶۰ درصد از متقاضیان برای تکمیل مدارک و دریافت وام مراجعه نمی‌کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، حسن سعیدی‌اصل عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پنجشنبه گذشته با حضور مدیران بانک‌ها کارگروه ستاد تسهیل برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست، مسائل و موانعی مطرح بود که مقرر شد تا مشکلات استان در کارگروه ملی تسهیل انعکاس یابد.

وی، یکی از مشکلات مطرح‌شده را عدم مراجعه متقاضیان به سامانه «بهین یاب» عنوان کرد و افزود: از بین افراد مراجعه‌کننده به این سامانه نیز حدود 60 درصد از متقاضیان برای تکمیل مدارک و دریافت وام مراجعه نمی‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی، عدم تثبیت نرخ سود تسهیلات واحدهای تولیدی را در کشور یکی  دیگر از مشکلات عدم مراجعه برای تکمیل مدارک دریافت وام برشمرد و تصریح کرد: برخی تولیدکنندگان تصور دارند که ممکن است سود کاهش یابد و از مراجعه به‌موقع پرهیز می‌کنند و منتظر اعلام رسمی نرخ سود نهایی از سوی دولت هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه هر هفته بانک‌ها گزارش پرداخت تسهیلات تولید را به ستاد تسهیل ارائه خواهند کرد،  خاطرنشان کرد: دوشنبه هفته آینده گزارش امیدوارکننده‌ای کننده‌ای برای وام‌های اعطایی ارائه می‌شود که تعداد اعطایی آن قابل‌توجه خواهد بود.

*مراغه پیشتاز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است

فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: سند تدبیر و توسعه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و شهرستان‌های آذربایجان شرقی خصوصا مراغه را در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌های کشور  پیشتاز  کرده است.

‌ظفر محمدی ‌با اشاره به اینکه سند تدبیر و توسعه از دو سال گذشته در مراغه در حال تدوین و اجراست، اظهار داشت: این سند توسعه‌ای در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است و شهرستان‌های آذربایجان شرقی به ویژه مراغه را در این زمینه نسبت به سایر شهرستان‌های کشور  پیشتاز  کرده است.

وی، تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی دارای پروانه بهره‌برداری مراغه را 409 واحد عنوان کرد و افزود: کارگروه‌های حمایت از محصولات کشاورزی، جذب سرمایه‌گذار، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات آنان بارها تشکیل‌شده است.

فرماندار مراغه بابیان اینکه 50 واحد صنعتی برای سرمایه در گردش و ثابت خود برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، گفت: عدم تمکین بانک‌ها به مصوبات ستاد تسهیل استان ازجمله بخشودگی و یا تقسیط جرائم بخشی از مشکلات این واحدها در مسیر دریافت تسهیلات است.

محمدی با تأکید بر اینکه اگر برجام اجرایی نمی‌شد، فروش نفت به صفر می‌رسید، تصریح کرد: برخی برجام را زیر‌سؤال می‌برند و از آن انتقاد می‌کنند، لذا افراد منتقد‌کننده بین خود و خدا انصاف را رعایت کنند.

وی در ادامه، احداث پل فلزکاران بر روی راه‌آهن برای راه دسترسی شهرک صنعتی مراغه را یکی از مشکلات تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی عنوان کرد و ابراز داشت: با احداث آیین پل، بخش بزرگی از مشکلات تردد کامیون‌ها حل خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: