پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
سعیدی در نطق میان دستور:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بزرگترین وظیفه ما در شرایط پپیچیده منطقه بر مبنای آموزه های قرآنی، استمرار مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی نظام سطه و در راس آن آمریکاست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت،محمد اسماعیل سعیدی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 11آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت:  روز گذشته سالروز شهادت اول شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی نماینده امام راحل در آذربایجان به دست گروه فرقان بود در اینجا یاد تمامی شهدا به ویژه شهدای محراب همچنین شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعین حرم را گرامی می داریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بزرگترین وظیفه ما در شرایط پپیچیده منطقه بر مبنای آموزه های قرآنی، استمرار مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده طلبی نظام سطه و در راس  آن آمریکاست.

وی افزود: درک درست از شرایط موجود و توجه  به مقوله نفوذ که با عقبه ای سنگین  توسط بدخواهان نظام شروع شده است توسط مردم بصیر و مسئولان نیاز ضروری است. امروز وظیفه تمامی مسئولان در مجلس، دولت،قوه قضاییه و سایرنهادها این است که باید برنامه مدون خود را برای جلوگیری از نفوذ فکری فرهنگی اقتصادی  و سیاسی نظام سلطه را ارایه دهند.

سعیدی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که مردم از آن رنج می برند بحث اشتغال و بیکاریست توجه به  وجود نیروی جوان و تحصیل کرده که منبع عظیم و بی نظیر کشور بوده و استفاده از ظرفیت جوانان می تواند گره کور بسیاری از مشکلات را حل کند. از این تریبون خانه ملت استفاده کرده و به رییس جمهور و وزرا تذکر می دهم که شکر این نعمت الهی را در عمل نشان دهند و نگذارند این فرصت بی نظیر تبدیل به تهدید شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  این روزها برخی حرفهایی را می شنویم که اصلاح وضع اقتصادی را به سال 97 وعده می دهند  این یعنی بی تدبیری یعنی بی برنامگی و سیاسی کاری.اکنون دارو برای سهراب نیاز است 3 سال دیگر نوشداروی بعد از مرگ سهراب است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بسیاری ازخانواده ها درگیر بیکاری هستند و نظام خانواده آنها به دلیل همین  مشکل از هم گسیخته می شود. آیا مسئولان لمس می کنند یا اینکه ازمحرومین و آسیب دیدگان خدای ناکرده غافل شده ایم؟

سعیدی گفت: تا دیروز و قبل از انتخابات می گفتند 80 درصد مشکلات اقتصادی به سوء تدبیر بر می گردد و 20 درصد به تحریم ها اما الان تمام مشکلات را به تحریم بستن روا نیست.

سعیدی گفت: باید برای اداره کشور از ظرفیت های درونی کشور استفاده کنیم و اجازه ندهیم دشمن از حربه استمرار تحریم سوءاستفاده کندمنابع ما قوی و بعضا بی نظیر است.

وی افزود:  رکود برنامه ریزی شده در اقتصاد کشور باعث بساری از مشکلات در بخش تولید، توزیع خدمات چه صنعت و کشاورزی شده است تا جایی که صدای وزرای دولت هم در آمده است و هر روز شاهد تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: از 8 هزار واحد شناسایی شده تولیدی در آذربایجان شرقی حدود 3 هزار واحد آن آنهم زیر 50 درصد فعالیت می کنند بیایید مشکل  واحدها را برطرف کرده و نقدینگی آنها را تامین  کنید مسایل مربوط به مالیات و محیط زیست باید  مد نظر باشد. انبار بسیاری از کارخانجات پر است از محصولات تولید شده ای که به خاطر عدم توان فروش و رکود در بازار مشکلاتی ایجاد کرده اند و نتیجه ان فشار بر اقشار آسیب پذیر و کم در آمد جامعه به ویژه درآمد کارگران، اخراج کارگران و در نتیجه بیکاری است.

سعیدی در ادامه با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه بین المللی است و این تالاب بین المللی و زیباترین پدیده شمالغرب کشور در ورطه فراموشی است ادامه داد: اعتبارات تخصیص داده شده معلوم نیست کجا و چگونه هزینه می شود؟ شرایط دریاچه ارومیه روز به روز بدتر می شود و خطرات ناشی از آن، مشکلات بعدی متاسفانه باعث غفلت برخی مسئولان شده است تمام هزینه های تخصیص داده شده باید صرف حفظ وضع موجود  و جلوگیری از خشک شدن دریاچه شود.

وی اظهارداشت: باید از تمام توان داخلی و خارجی برای جلوگیری از خشک شدن دریاچه و احیای آن استفاده شود در حالی که متاسفانه اینگونه عمل نمی شود.

سعیدی در بخش دیگری از نطق خود گفت: صندوق آینده ساز که امروز در مجلس مطرح شد از ابتدا به صورت غیر قانونی شکل گرفت و غیر قانونی هم استمرار یافت و امروز که می بایست تعیین تکلیف می شد عده ای سنگ اندازی می کنند.

این نماینده مجلس افزود: این صندوق شامل صندوق های دولتی دیگر مانند صندوق بانک ملی دولتی است و با دستور مستقیم مقامات دولتی تشکیل شده است. با دستور مسئولان امر و رییس سازمان گسترش و نوسازی وقت کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی را به اجبار به آن صندوق منتقل کردند و هیات مدیره آن با نظر سازمان گسترش تشکیل شد. الان ظلم مضاعفی بر کارگران روا می شود اما متاسفانه به دلیل اعمال نفوذ و لابی گری اجازه ندادند خواسته های اعضای صندوق که بیش از 134 هزار نفر است به سرانجام برسد لذا از هیات رییسه مجلس، وزیر صنعت و مسئولان تامین اجتماعی درخواست می کنم که در حل مشکلات صندوق  اقدام جدی کنند.

وی در ادامه در تذکری به رییس جمهور گفت: تذکرم درباره رفع موانع حمایت از صنعت  کیف  و کفش تبریز است. کفش تبریز به رقبای خارجی از جمله ایتالیا تنه می زند. همچنین نامه ای در خصوص تجمیع مرکز ملی فرش به معاونت صنایع دستی نوشته ام که این جدایی صنعت فرش و صنایع دستی که با هم مرتبط بودند کار غلطی بوده است و نظر تمام صاحبنظران  و هنرمندان نیز همین است.

سعیدی همچنین در تذکری به وزیر بهداشت گفت: حل مشکلات کادر پرستاری و کارکنان در موضوع نظام سلامت کشور و نظارت دقیق بر گوشت و مواد مصرفی بیمارستانها که متاسفانه گزارش های نگران کننده ای می رسد.

وی درباره وضعیت نامناسب کشاورزی و دامپروری استان آذربایجان به وزیر جهاد و نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده به وزیر اقتصاد و دارایی تذکرداد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: