چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه چهار کارخانه داروسازی در این استان وجود دارد، گفت: به دنبال ایجاد هلدینگ های دارویی جهت معرفی و فروش اقلام تولیدی استان در کشورهای همسایه و بازارهای خارجی هستیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده  در دیدار معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وی در تبریز افزود: در تدوین سند توسعه استان با توجه به ارزیابی های علمی که صورت گرفته است، یکی از دلایل عدم موفقیت تولید کنندگان استان وجود مشکلات در قیمت تمام شده مواد اولیه و همچنین بازاریابی جهت فروش تولیدات برآورد شده است.
وی ادامه داد: از این رو یکی از هسته های کلیدی سند توسعه استان، ایجاد شرکت های تامین و تجهیز و همچنین شرکت های توسعه بازار در صنوف مختلف است تا بتوانیم با افزایش و رونق تولیدات، محصولات خود را علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز به فروش برسانیم.
جبارزاده با اشاره به برکات برجام اظهار کرد: ارسال سه محموله بزرگ فرش دستباف از آذربایجان به کشورهای خارجی از آثار مهم برجام است.
وی تاکید کرد: تولید کنندگان ما قبل از برجام دچار مشکل بودند و با به فرجام رسیدن برجام شاهد رونق تولید و صادرات در استان هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید از فضای بعد از برجام جهت ورود به بازارهای خارجی استفاده کنیم، گفت: جهت معرفی کارهای تولیدی استان در کشورهای خارجی باید از افراد توانمند و دارای تخصص بهره مند شویم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در مجموعه تعاونی ها قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید افزود: متاسفانه این امر موجب شد تصور مردم از تعاونی ها به عنوان مجموعه های کلاهبردار و مشکلات دار ایجاد شود.
جبارزاده تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان مدیریت ارشد استان با هماهنگی دستگاه های مختلف مشکلات تعاونی های استان را حل و فصل کردیم.
برچسب ها: هلدینگ ، دارویی ، صادرات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: