پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲۲۱ هزار و ۴۰۲ تن رسید.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، کریم مهری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزان گندم خریداری‌شده در سال زراعی جاری اظهار داشت: در سال زراعی جاری میزان پیش‌بینی خرید گندم 450 تا 500 هزار تن بوده که این میزان گندم توسط دو نهاد غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: مصرف سرانه گندم این استان در هر سال حدود 370 هزار تن بوده که در سال گذشته این مدیریت موفق شد 373 هزار تن گندم بیشتر از میزان موردنیاز مردم را خریداری و ذخیره کند و در سال زراعی جاری نیز میزان پیش‌بینی خرید بالاتر از سرانه مصرف استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نوبت‌دهی در ثبت خرید و روند واریز مبلغ خرید گندم، باعث تأخیر در پرداخت و دریافت بهای گندم خریداری‌شده از کشاورزان تلاشگر و زحمتکش می‌باشد که این مسئله مهم‌ترین چالش خرید گندم در موفقیت نهادهای دولتی است.

وی ادامه داد: با جداسازی اعتبارهای هر استان در این زمینه موجب سرعت بخشی در پرداخت پول گندم کشاورزان خواهد شد.

مهری از طراحی و تدوین کتاب الگوی کشت 21 شهرستان استان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به‌منظور ارائه راهکاری علمی و عملی کاشت، داشت و برداشت به‌عنوان نقشه راه عملیات کشاورزی برای بهره‌برداران استان تدوین‌شده است.

برچسب ها: گندم ، خرید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: