پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
عجب شیر ما - شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه تفرجگاه عینالی گفت: مجموعه گردشگری عینالی از مزیت های مهم گردشگری تبریز 2018 می باشد و اقدامات خوبی که در دو سال اخیر برای جنگل کاری در آن انجام گرفته، موجب رونق صنعت گردشگری شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، صادق نجفی روز سه شنبه در بازدید از روند طرح های عمرانی و فضای سبز عینالی، احداث دریاچه چند منظوره 'داغ گؤلو' و مخازن ذخیره آب را ایده ای موثر دانست و افزود: احداث دریاچه 54 هزار مترمکعبی در کنار افزایش رطوبت منطقه و شادابی وضعیت آب و هوایی، موقعیت ممتازی برای ایجاد فرصت های تفریحی است.
وی ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی تفریحی پیرامون دریاچه از قبیل محل های اقامت، بازی های آبی و لحاظ برنامه های بانشاط فرهنگی و اجتماعی می تواند به غنای هر چه بیشتر مجموعه و میزبانی هرچه بهتر از گردشگران و مهمانان کمک کند.
شهردار تبریز، طرح جنگل کاری 100 هکتاری عینالی را طرحی موفق و موثر در توسعه فضای سبز شهر تبریز اعلام کرد و گفت: با اضافه شدن 100 هکتار درختکاری به محدوده 450 هکتاری فعلی شاهد تحولی چشمگیر در توسعه فضای سبز تفرجگاه عینالی و افزایش سرانه فضای سبز همچنین تلطیف هوای تبریز خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به سختی های تامین آب در این محدوده مرتفع، برنامه های آبیاری مکانیزه و حفاظت از منابع آبی باید در این مجموعه نهادینه شود.
شهردار تبریز در بازدید از راه دسترسی ایستگاه دوم تله کابین به پارک ائل داغی نیز گفت: با توجه به طبیعت بکر و دیدنی و وجود زمین های مسطح برای اجرای پروژه های گردشگری، احداث این جاده و اجرای طرح جنگلکاری 100 هکتاری موجب توسعه گردشگری در این منطقه شده و برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا می شود.
نجفی همچنین با تاکید بر ضرورت همکاری مجموعه ها و مناطق مرتبط با مدیریت عون بن علی، دستورات لازم را جهت تزریق منابع مالی ویژه به پروژه های عون بن علی صادر کرد.
وی ادامه داد: اجرای مخزن ذخیره آب یک هزار و 500 مترمکعبی و توسعه شبکه آبرسانی همزمان با مرحله کاشت در این طرح و رعایت اصول کارشناسی شده و برنامه ریزی های لازم برای آبیاری مکانیزه طرح جنگل کاری 100 هکتاری عینالی از طرف سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز در راستای توسعه گردشگری قابل تحسین است.
ارتفاعات عینالی در شمال تبریز از جمله اماکن تفریحی و تفرجگاهی مردم این کلان شهر از زمان های قدیم محسوب می شود که در یک دهه اخیر با اهتمام ویژه مدیریت شهری به جنگلی برفراز شهر تبدیل شده است.
این ارتفاعات 1500 متری میعادگاه علاقه مندان به ورزش کوهنوردی و پیاده روی فردی، گروهی و خانواداگی در روزهای تعطیل به ویژه تعطیل آخر هفته است.
شهرداری تبریز در سال های اخیر امکانات رفاهی خوبی برای رفاه و راحتی شهروندان در مسیرهای منتهی به این ارتفاعات ایجاد کرده است که احداث تله کابین، رستوران و فضای سبز از جمله آنهاست.
برچسب ها: توسعه ، تفرجگاه ، عینالی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: