سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز با اشاره به تلاش این سازمان برای ایجاد امنیت و آسایش شهروندان در پارک ها، از اجرای طرح محدودیت برپایی چادر در بوستان های شهری خبرداد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد حسین حسن زاده اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت آزمونه در بوستان ائل گلی تبریز شروع شده است.
وی با بیان اینکه تفرجگاه ائل گلی به عنوان یکی از مکان های تفریحی تبریز همواره مورد اقبال عمومی شهروندان و مسافران است، گفت: تلاش این سازمان حفظ هویت فرهنگی و تاریخی پارک بزرگ ائل گلی است و در همین زمینه برنامه ریزی هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی توسط این سازمان در دست اجراست.
حسن زاده اجرای طرح ممنوعیت نصب چادر در پارک ها را در همین راستا عنوان کرد و افزود: بوستان های شهری، محلی برای آسایش و امنیت اجتماعی و فرهنگی شهروندان هستند که سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز برای بهبود هرچه بیشتر این بستر همواره در تلاش و تکاپوست.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز یادآور شد: طرح محدودیت برپایی چادر در تمام بوستان های تبریز به جز بوستان های مسافر اجرایی می شود.
وی همکاری شهروندان و گردشگران با سبزبانان و نگهبانان بوستان ها در این زمینه را خواستار شد و گفت: اجرای این برنامه ها بدون مشارکت شهروندان محقق نمی شود و برای ایجاد شهری آباد و سبز به حضور فعال شهروندان نیاز داریم.
حسن زاده این اقدام را در راستای حفظ امنیت شهروندان دانست و اظهار کرد: حفاظت از فضای سبز و حفظ امنیت اجتماعی از دیگر اهداف محدودیت برپایی چادر شهروندان در بوستان های شهر است.
تبریز دارای ۱۳۲ پارک فعال است که این تعداد شامل ۴۵ پارک همسایه ای، ۵۲ پارک محله ای، ۲۵ پارک ناحیه ای، ۶ پارک منطقه ای و ۴ پارک شهری است.
در زمان حاضر ۸ پارک مسافر در تبریز وجود دارد که توان پذیرایی از ۱۰٬۰۰۰ مسافر را به طور همزمان دارند.
تبریز با ۲۳۷٫۴۵ کیلومتر مربع مساحت، سومین شهر بزرگ کشور پس از تهران و مشهد، بزرگ ترین شهر منطقهٔ شمال غرب ایران و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: