دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
عجب شیر ما - عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت : توافق لازم با بانک های عامل برای بازگشت 20 واحد تولیدی جانشین شده آذربایجان شرقی به چرخه تولید انجام شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، کمال الدین پیرموذن روز سه شنبه در نشست 'بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک های عامل به چرخه تولید' با اشاره به ماموریتش از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: بر اساس قانون رفع موانع تولید بانک ها از بنگاه داری منع شده اند، از این رو تلاش می شود تا واحدهایی را که نتوانسته اند اقساط تسهیلات دریافتی خود را بازپرداخت کنند و به تملک بانک در آمده اند، به چرخه تولید بازگردانیم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به موضوع حمایت از تولید حساس هستند و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز با جدیت این موضوع را پیگیری می کند، لذا تلاش می شود تا با برگزاری جلسات مشترکی با بانک های عامل و واحدهای تملک شده، زمینه تولید مجدد و اشتغال را فراهم کنیم.
پیرموذن با اشاره به کارنامه درخشان آذربایجان شرقی در این زمینه، گفت: هدف اصلی ما بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با استفاده از همه ساز و کارهای موجود است.
مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این نشست با اشاره به حمایت همه جانبه دولت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، گفت: دولت تدبیر و امید از هر راهکاری برای ارتقا توان تولید و تثبیت اشتغال واحدهای تولید و صنعتی استفاده خواهد کرد .
حسین نجاتی خواستارهمکاری و مساعدت ویژه بانک ها برای راه اندازی مجدد آن دسته از واحدهای تولیدی استان شد که زمین و یا وثیقه های آنها در تملک بانک است .
وی افزود : در قانون رفع موانع تولید بانک ها از بنگاه داری منع شده اند و طبق همین اصل بانک ها باید هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف واحدهای تولیدی اقدام کنند تا بستر برای تولید مجدد واحدها فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: 61 واحد در شهرک های صنعتی استان شامل موضوع این نشست شده اند که 20 واحد برای حل و فصل موضوع به این جلسه دعوت شده اند.
سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: 30 واحد نیز از دسترس خارج شده و به دلیل نداشتن ارتباط قابلیت دسترسی به مدیران وجود نداشته و بقیه نیز حل مشکل شده یا به دلایل دیگر قابلیت طرح نداشتند.
وی از تلاش های استاندار آذربایجان شرقی به خاطر توجه خاص به واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی استان تقدیر کرد.
برچسب ها: بازگشت ، واحد ، تولیدی ، چرخه ، تولید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: