شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی مطرح کرد
عجب شیر ما - عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران، با انتقاد از واردات بی‌رویه پروفیل‌های بی‌کیفیت با تعرفه نازل به ایران را یادآور شد و گفت: سال ۹۲ تعرفه واردات پروفیل را به جای افزایش، نصف کردند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمد حمیدیه با اشاره به اینکه حمایتی از صادرات پروفیل ایرانی صورت نمی‌گیرد و همه جوایز و مشوق‌های صادراتی نیز قطع شده است، اظهار داشت: من به عنوان تولید کننده، اکنون صادرات خاصی نداریم، در حالی که در ترکیه کل سیستم از ریاست جمهوری تا رده‌های پایین، در خدمت تولیدکننده برای صادرات هستند و ارزش افزوده فراوانی از این زمینه به دست آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جایزه صادراتی همسایگان ایران بسیار بالاست  قدرت رقابت را از ایران گرفته است، ادامه داد: درسال 87 به 5 کشور صادرات داشتیم ولی اکنون به صفر رساندیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران، با انتقاد از واردات بی‌رویه پروفیل‌های بی‌کیفیت با تعرفه نازل به ایران را یادآور شد و ابراز داشت: سال 92 تعرفه واردات پروفیل را به جای افزایش، نصف کردند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاً رقابت تولیدکنندگان ایرانی با کالاهای خارجی برابر نیست، تصریح کرد: این در حالی است که با عدم نظارت متولیان استاندارد در مبادی ورودی کشور مواجهیم، از طرفی، با وجود اینکه تولید کننده داخلی مدام ممیزی می‌شود ولی خارجی هیچ کنترلی نمی‌شود و به راحتی وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید کننده پروفیل، ادامه داد: اگر استاندار ملاک ورود کالا به کشور باشد، 80 درصد کالاهای ترک نمی‌توانند وارد کشور شوند.

حمیدیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اثرات برجام در تولید و صادرات، ابراز داشت: چاره‌ای جز امیدواری به برجام نداریم، سیستم‌های بانکی تنها به صورت جزئی بهبود یافته، اما شرایط در سال‌های قبل از آن، هر سال بدتر از سال قبل می‌شد ولی امروز به حالت عادی برگشته است.

وی با بیان اینکه دولت برای کنترل تورم، رکود را در بازار حاکم کرد، افزود: رونق صنعت ساختمان که 35 درصد از نقدینگی کل را شامل می‌شود، به حداقل رسیده است که با این اقدام، شاهدپسروی 70 درصدی بازار مسکن  بودیم.

عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران، در ادامه، بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در کشور تاکید کرد و با بیان اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد، خاطر نشان کرد: ایرانی‌ها 77 درصد بیش از یک آلمانی و 40 درصد بیش از متوسط جهان آب مصرف می‌کنند.

حمیدیه یادآور شد: 3 برابر متوسط جهانی برق مصرف می‌کنیم که معادل 200 میلیون نفر مصرف جهانی است.

وی مشکلات ارتباط صنعت و دانشگاه را یادآور شد و گفت: هافمن ماهها به دنبال دانشگاهها حرکت کرد ولی به دلیل کاربردی نبودن آموزش‌ها، ارتباط موفقی حاصل نشده است.

با اشاره به اینکه نمی‌توانیم ساختمان را غیرعایق و استاندار تولید کنیم و از مصرف‌کننده انتظار مصرف کم را داشته باشیم، اظهار داشت: خودرویی در ایران تولید می‌کنیم که برچسب انرژی E دارد و نمی‌توانیم به او اجبار کنیم که مصرف بنزین کمتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف و تولید انرژی در ایران برابر است، افزود: در سال‌های آتی میزان مصرف از تولید پیشی می‌گیرد و به وارد کننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

مدیرعامل هافمن، با تاکید بر اینکه تنها با 10 درصد صرفه‌جویی خانوارها در ایران، می‌توانیم معادل 6 نیروگاه 800 مگاواتی و یا صادرات 500 میلیون دلار صادرات نفت را داشته باشیم، گفت: باید همه بخواهند و همت کنند تا این صرفه جویی، ترویج و فرهنگ‌سازی شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: