يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است به دلیل وجود وضعیت فوق‌العاده در کشور ترکیه، شرکت‎‌های هواپیمایی این کشور باید به گردشگران ایرانی جهت لغو سفرشان جریمه پرداخت کنند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی ضمن تأکید بر ضرورت ممانعت از سفر گردشگران ایرانی به کشور ترکیه تا زمانی که امنیت کامل در این کشور ایجاد شود، گفت: با توجه به انفجارهای رخ‌داده و وجود وضعیت فوق‌العاده در کشور ترکیه، برای حفظ جان ایرانیان نباید تورهای گردشگری اقدام به اعزام مسافران کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست مسئولان ترکیه مبنی بر اینکه «ایران هرچه سریع‌تر ممنوعیت ارائه خدمات آژانس‌های مسافرتی ایران برای سفر به ترکیه را لغو کند»، گفت: تا زمانی که تضمینی جهت حفظ امنیت جان گردشگران ایرانی از سوی ترکیه‌ای‌ها به دستگاه دیپلماسی کشورمان ارائه نشود، مسئولان ترکیه نباید چنین سخنانی مطرح کنند.

وی با بیان اینکه طلب جریمه و خسارت توسط شرکت‌های هواپیمایی کشور ترکیه از طرف‌های تجاری کشورمان به خاطر لغو تورها و پروازها جای تعجب دارد، ادامه داد: بر اساس قوانین هواپیمایی در شرایط "فورس‌ماژور"، ایرلاین‌ها نه تنها نباید غرامتی دریافت کنند، بلکه خسارت‌های تحمیلی را هم باید بازگردانند.

سعیدی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با همکاری وزارت امور خارجه باید نسبت به اقدامات کشور ترکیه واکنش نشان دهند، تصریح کرد: اگرچه از شرایط به وجود آمده در ترکیه راضی نیستیم ولی از فرصت کنونی می‌توان برای تقویت گردشگری داخلی بهره مناسب برد و رونق خوبی در عرصه گردشگری داخلی ایجاد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های گردشگری نباید از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده و از شهروندانی که از سفر به ترکیه منصرف شده‌اند جریمه‌ای اخذکنند، خاطرنشان کرد: دریافت خسارت و جریمه از گردشگران ایرانی توسط شرکت‌های داخلی خلاف است و مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید نسبت به برخورد با این موضوع واکنش مناسبی داشته باشند.

برچسب ها: جریمه ، آزانس های ، ترکیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: