پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
نماینده مردم سراب با حضور در مزارع سیب‌زمینی:
عجب شیر ما - نماینده مردم سراب در مجلس گفت: سیب‌زمینی برای کشاورز کیلویی حدود 700 تومان هزینه برمی‌دارد در حالیکه اکنون قیمت این محصول در بازار کمتر از 500 تومان است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، یوسف داودی در حاشیه بازدید از مزارع سیب‌زمینی شهرستان سراب، با اشاره به اقتصاد تک محصولی منطقه اظهار داشت: سالانه حدود 120 تا 150 هزارتن سیب زمینی در سراب تولید می‌شود که متاسفانه نبود صنایع تبدیلی و بازار مصرف خارجی و نیز خرید ناعادلانه محصول از طرف جهادکشاورزی باعث ضرر و زیان به تولیدکنندگان شده است.

وی افزود: باید توجه به صادرات و سرمایه‌گذاری برای تبدیل سیب زمینی خام به محصولات جانبی مدنظر مسئولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا با مشارکت تعاون روستایی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی مجتمع صنعتی ایجاد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در رازلیق سراب در حال احداث و تجهیز بوده و سالانه در فاز اول حدود 40 هزار تن سیب‌زمینی به فرآورده‌های  جانبی تبدیل خواهد شد.

نماینده سراب یادآور شد: سیب‌زمینی کیلویی برای کشاورز بین 600 تا 700 تومان هزینه بر می‌دارد در حالی که اکنون قیمت این محصول در بازار بین کمتر از 500 تومان است که موجب ضرردهی می‌شود و لازم است جهادکشاورزی برنامه مدونی را در این زمینه انجام دهد.

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: متاسفانه کشاورزان سرابی که عمده محصول تولیدی شان سیب‌زمینی است با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

برچسب ها: قیمت ، سیب زمینی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: