پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
رئیس بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد
عجب شیر ما - رئیس بسیج سازندگی سپاه عاشورا از احداث بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری کشور در تبریز خبر داد و گفت: مجموعه فرهنگی، هنری و همایشی بزرگ کشوری با ظرفیت یک هزار و 500 نفر در شهرک خاوران با همکاری شهرداری در دست احداث است.

به گزارش عحب شیر ما به نقل از فارس، علی قائمی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی خواسته رهبر معظم انقلاب است که باید تمام دولت‌مردان و مردم الزام عملی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند و برای رسیدن به این خواسته رهبر معظم انقلاب تلاش کنند و در این راستا مأموریت اصلی بسیج سازندگی  تلاش برای سازندگی و عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج سازندگی یک دستگاه اجرایی در کنار سایر فعالیت‌های سپاه است که بخشی از فعالیت‌های آن کمک به دولت بوده و سعی دارد در انجام کارها و مأموریت‌های خود اثربخش و مفید باشد.

قائمی با توجه به کارنامه درخشان  بسیج سازندگی در زلزله ارسباران افزود: با توجه به توانمندی‌های استانی ، بسیج سازندگی در اولویت واگذاری پروژه‌های عمرانی قرار دارد  و با شعار کمک به دولت احداث پروژه‌های  عمرانی خانه سلامت در تبریز و کلیبر، احداث خانه بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آبیاری زهکشی با همکاری جهاد کشاورزی، ساخت میدان‌ها ورزشی، چمن مصنوعی و چمن طبیعی، خیابان‌کشی با همکاری شهرداری، مرمت و زیباسازی مزار شهدا، تعمیر و زیباسازی مدارس را با همکاری  آموزش‌وپرورش و ... در دست اجرا داریم.

وی از احداث بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی و هنری بزرگ کشوری در تبریز خبر داد و اظهار داشت: مجموعه فرهنگی، هنری و همایشی بزرگ کشوری با ظرفیت یک هزار و 500 نفری در شهرک خاوران با همکاری شهرداری در دست احداث است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه عاشورا مأموریت اصلی بسیج سازندگی را اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: اقدامات بسیج سازندگی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار ویژه است. برنامه‌هایی که در این راستا تعریف‌شده است برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید داخلی، اقتصاد بدون نفت است که باید یقین داشته باشیم اقتصاد بدون نفت بدون مشارکت مردم محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما در آغاز راه اقتصاد مقاومتی هستیم و طبق یک دیدگاه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی باید مردمی باشد و هدف ما نیز مردمی کردن اقتصاد است.

قائمی اظهار داشت: در بحث مردمی کردن اقتصاد، ایجاد کارگاه‌های کوچک در اولویت قرار دارد و در این راستا صنایع اقتصادی و صنعتی نیز حمایت می‌شوند.

وی یکی از علت‌ها و عوامل کاهش روستانشینی و افزایش شهرنشینی را عدم‌حمایت از کارگاه‌های کوچک دانست و اظهار داشت: در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی  درصدد هستیم فعالیت‌های ما روستا محور و حمایت از کارگاه‌های کوچک روستایی باشد و آموزش‌های لازم در اختیار متقاضیان قرار گیرد و به‌موازات آن بحث صدور مجوزها نیز در ساده‌ترین و کمترین زمان صورت گیرد و بعدازآن نیز باید یک نظارت جدی و کافی در امر ایجاد این کارگاه‌های کوچک صورت گیرد.

قائمی تصریح کرد: بعد از انجام این مراحل باید بحث خدمات پس از فروش جدی گرفته‌شده و محصولات تولیدشده بازاریابی مناسبی داشته باشند که در این صورت  به مشاغل پایه‌دار تبدیل می‌شود  و در تولید مستمر و اشتغال مؤثر است.

رئیس  بسیج  سازندگی سپاه عاشورا در ادامه در خصوص تسهیلات اعطایی به متقاضیان افزود: در سال 94 مبلغ 360میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واگذارشده است و 1600 تا 1800 واحد کوچک شامل کارگاه‌های پرورش ماهی، تولید قارچ، پرورش شترمرغ، بوقلمون، کود کمپوست در 14 عرصه تولید دامی، کشاورزی، گیاهان دارویی تنوع امنیت غذایی حمایت‌شده است و همچنان حمایت‌ها از این نوع کارگاه‌ها ادامه دارد.

وی عرصه تولید گیاهان دارویی را عرصه بسیار مناسبی برای داروسازی و درآمدزایی دانست.

انعقاد توافقنامه همکاری با استانداری آذربایجان شرقی/ اجرای 10 طرح کوچک در هر شهرستان

رئیس بسیج سازندگی سپاه عاشورا از انعقاد توافقنامه همکاری با استانداری آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طبق توافق صورت گرفته با استانداری مقررشده است در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان به‌صورت ویژه‌کارهایی صورت گرفته و با محوریت بسیج سازندگی اجرایی شود.

در قالب این توافقنامه برای هر شهرستان 10 طرح در تمام شهرستان‌ها با محوریت کارگاه‌های کوچک اجرا می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هر طرح برای سه نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد. و ما درصدد هستیم واحدهای نیمه تعطیل و راکد به چرخه تولید برسند.

قائمی تصریح کرد: این طرح از اوایل تیرماه آغاز گردیده و تا اسفند ماه اجرایی شده و نتایج آن ثبت می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: