شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
قاضی پور مطرح کرد:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از صادرات فولاد خام در شرایط نیاز تولیدکننده داخلی گفت:شرکت فولاد مبارکه چند هزار تن ورق دو میلی فولاد صنایع پایین دستی را به تولیدکنندگان داخلی نفروخته و با تنی ۱۵۰ دلار ارزانتر به خارج از کشور صادر کرده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، نادرقاضی پور با انتقاد ازعملکرد شرکت فولادمبارکه اصفهان،گفت:این شرکت چندهزار تن ورق دو میلی فولاد صنایع پایین دستی را به تولیدکنندگان داخلی نفروخته و با تنی 150 دلار به خارج ازکشور صادرکرده است و این سبب شده که تعدادی از کارخانه های لوله سازی و درب و پنجره سازی با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،افزود:صادرات فولاد درحالی که کارخانه های تولیدی داخلی به آن نیازمند هستند، یک ضربه مهلک به زیرساخت ها و تولید کشور وارد کرده است.

 

تبدیل لوله پروفیل به کالای نهایی 3 برابر خام فروشی برای کشور درآمد کسب می کند

قاضی پور با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها برحمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال تاکیدکرده اند،ادامه داد:درحالی که بر جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در داخل تاکید شده؛چگونه است که این ورق های فولادی به صورت خام به خارج از کشور صادرشده است.

وی یادآور شد:اگر این ورق های فولادی در کارخانه های لوله و پروفیل سازی به کالای نهایی تبدیل می شد، درآمد آن 3 برابر می شد.

 

چرا ورق  فولادی باید تنی 150 دلار ارزان تر به خارج از کشور صادر شودو خارجی ها به دلیل دامپینگ علیه ما شکایت کنند

قاضی پور با بیان اینکه وزارت صنعت اراده ای برای برخورد با اقدامات این چنینی ندارد،افزود:سازمان های بازرسی در این زمینه چه می کنند، چرا برخوردی با این اقدامات انجام نمی شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه این اقدام شرکت فولاد مبارکه درحال بررسی است، تصریح کرد:چرا باید صنایع کشور بیکار شوند و ورق فولادی تنی 150 دلار  ارزان تر به خارج از کشور صادر شود و خارجی ها به دلیل دامپینگ علیه ما شکایت کنند.
برچسب ها: فولاد ، ضعف مدیریتی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: