چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
معاون فرماندار:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه گفت: کسب رتبه اول استانی این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی حاکی از هماهنگی نهادهای مربوط است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، جواد محمودی، روز پنجشنبه در جلسه شورای وقایع حیاتی این شهرستان افزود: اطلاعات ثبت احوال نقش به روزرسانی در آمار حیاتی کشور را داشته که هماهنگی نهادها می تواند در این روند نقش اساسی ایفا کند.
وی اظهار کرد: طبق اعلام اداره ثبت احوال، این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی رتبه اول استان را کسب کرده و از نظر تعداد ثبت وقایع نیز در رتبه دوم قرار دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه یادآور شد: ارایه آموزش های لازم به دهیارانی که به تازگی مسئولیت خود را عهده دار شده اند، گامی برای ثبت 100 درصدی وقایع در مهلت قانونی است.
محمودی، ادامه داد: تجهیز و توسعه فضای اداره ثبت احوال این شهرستان در به روز کردن ارایه خدمات کارت ملی برای انجام تعهد این شهرستان موثر بوده که باید از سوی مسئولان پیگیری شود.
رئیس اداره ثبت احوال مراغه نیز در این جلسه گفت: در سال جاری دو هزار و 516 واقعه حیاتی چهارگانه شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در این شهرستان ثبت شده که تمامی این وقایع در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.
علیرضا شمس دانش، افزود: این تعداد وقایع حیاتی شامل یک هزار و 276 ولادت، 332 فوت، 738 ازدواج و 170 مورد طلاق است.
وی اظهار کرد: این شهرستان در سال جاری در زمینه ثبت وقایع در مهلت قانونی در رتبه اول قرار گرفته و از نظر تعداد ثبت وقایع نیز پس از تبریز در رتبه دوم استانی قرار دارد.
رئیس اداره ثبت احوال مراغه، صدور کارت شناسائی هوشمند ملی را از مهمترین ماموریت های این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: این شهرستان در سال جاری باید 70 هزار کارت ملی هوشمند صادر کند.
شمس دانش، ادامه داد: تا کنون 43 هزار نفر برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده و برای 24 هزار نفر نیز کارت ملی صادر و تحویل شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون سهمیه روزانه این شهرستان برای پذیرش متقاضیان 315 نفر بوده و تا اواخر شهریور نوبت داده می شود، گفت: فضای فیزیکی و کم بودن ایستگاه های کاری مهمترین مشکل در صدور کارت ملی هوشمند است.
رئیس اداره ثبت احوال مراغه یادآوری کرد: راه اندازی و تجهیز نمایندگی اداره در بخش سراجو (شهر خداجو) ضروری بوده و باید در راستای رفع آن ها پیگیری های لازم انجام شود.
شمس دانش، افزود: هم اکنون در این شهرستان پنج ایستگاه کاری شامل اداره های ثبت احوال و پست و سه دفتر پیشخوان فعال بوده که برای تحقق تعهد سالیانه خود در این ارتباط، نیازمند 10 ایستگاه کاری هستیم.
برچسب ها: رتبه ، اول ، مراغه ، ثبت ، وقایع ، حیاتی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: