يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
جبارزاده
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در سه سال گذشته از 12 درصد به هفت درصد گفت: متاسفانه برخی از مسئولان، همچون معدود نفراتی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نگران کاهش یا عدم تخصیص اعتبارات به استان با گفتن واقعیات و حقایق هستند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا،   اسماعیل جبارزاده با اشاره به شرح وظایفی از عملکرد سازمان آمار جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان، یکی از سازمان های دولتی است ولی بدون توجه به برخی سیاسی کاری‌ها و فقط با استفاده از شاخص‌های علمی اقدام به آمارگیری در بخش‌های مختلف ملی و استانی می‌کند.

وی با بیان اینکه از نظر قانون، مرکز رسمی آمار ایران، فقط سازمان آمار است، ادامه داد: به جز آمار این سازمان، سایر آمارهای تهیه شده مورد قبول نبوده و اعتباری ندارد.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان آمار، نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در سال 92، به میزان 12 درصد و در پایان سال 94، به میزان 7.3 درصد بود. بررسی شغل های ایجاد شده نیز با آمار ارائه شده از سوی این سازمان، منطبق است.

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: در عرض این سه سال گذشته، تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، افزایش یافته است و کارفرما نمی‌تواند که به عنوان مثال 100 نفر را الکی بیمه کند. این آمار، فقط مربوط به بیمه اجباری است و بیمه هایی همچون قالیبافی و ... جدا از این آمار است. منظور از اجباری نیز، بیمه ای است  که هر ماه، رد بیمه توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی، انجام می شود.

 جبارزاده در همین راستا تصریح کرد: بررسی این آمار نشان می دهد که تعداد بیمه شدگان بیش از 30 هزار نفر، در استان افزایش یافته است. از طرف دیگر در استان ما، پروژه های مختلف، فعال هستند. زمانی که به استان آمدیم مترو فعال نبود ولی اکنون هزاران نفر در زیر زمین فقط در پروژه مربوط به مترو کار می کنند. علاوه بر این، پروژه‌های عمرانی دیگر در شهرها و جاده های مختلف استان کار می شود و تمامی این‌ فعالیت‌ها اشتغال ایجاد کرده اند. وقتی این پروژه ها در گذشته متوقف بودند ولی الان فعال هستند طبیعی است که نرخ بیکاری کاهش می‌یابد.

وی در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها نگرانی برخی از نمایندگان این است که اگر بگوییم، بیکاری کاهش یافته است تسهیلات و بودجه اندکی در اختیار استان بگذارند. آن‌هایی هم که می‌گویند کاهش نرخ بیکاری، محسوس نیست اگر بازدیدی از تمامی پروژه های فعال استان داشته باشند به راحتی کاهش نرخ بیکاری را حس خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مناسبت های مختلف همچون دهه فجر سال گذشته، یک هزارمیلیارد تومان و  در هفته دولت نیز به میزان یک هزار میلیارد تومان دیگر، پروژه افتتاح کردیم که ایجاد هزاران شغل را در پی داشته است. فقط در هفته گذشته برای بیش از 800 نفر از جوانان با افتتاح مجتمع ستاره باران و هتل کایا لاله پارک، اشتغال ایجاد شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان مرکز جهانی فرش دست‌بافت گفت: در گذشته، فرش‌های بافته شده روی دست بافندگان می‌ماند چه بماند به صادرات، ولی خوشبختانه میزان صادارت فرش در دولت تدبیر و امید افزایش یافته و به کشورهایی همچون آمریکا نیز فرش صادر می شود.

 جبارزاده اظهار کرد: اعتقاد دارم که تعداد اشتغال‌ ایجاد شده کافی نیست. حتی داشتن هفت درصد بیکاری هم اضافی است. آرزو دارم استان آذربایجان شرقی به استانی تبدیل  شود که هر کسی که جویای کار بود به این استان بیاید. شعار من این است که تمامی مردم علاوه بر مردم استان، بتوانند برای شغل یابی به این استان مراجعه کنند. تا این اتفاق نیفتاده است من ناراضی ام و چنین نیست که با داشتن نرخ بیکاری 7.3درصد، خوشحال باشم بلکه تمامی تلاش خود را می کنیم که این نرخ را به صفر برسانیم. به نقطه ای خواهیم رسید که اگر در هر نقطه از شمالغرب کشور، جوانی جویای کار بود به استان آذربایجان‌شرقی بیاید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: