دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
عجب شیر ما - رئیس کمیسون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه بعضی ها بنام امر به معروف و نهی از منکر به جای اینکه درست گو باشند درشت گو هستند ، گفت:امر به معروف باید با زبان روز نه با زبان زور در جامعه ترویج یابد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رضا بازرگان در همایش امر به معروف و نهی از منکر در تبریز با بیان اینکه خروجی جامعه ما نشان می دهد که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی شده است، گفت: بی توجهی بزرگترین پاشنه آشیل کشور است.
وی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی نباید به مسایل بی توجه بود، ادامه داد: بزرگترین منکر کشور وجود تاریکخانه ها در وزارتخانه هاست.
بازرگان اظهارکرد: تا زمانی که این تاریکخانه ها در نظام اداری وجود داشته باشد شاهد هرج و مرج در جامعه خواهیم بود.
وی ادامه داد: مدیری که به امر به معروف و نهی از منکر پایبند نباشد زیردستان آن نیز از ترس توبیخ بی توجه خواهند بود.
رئیس کمیسون فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: در امر به معروف و نهی از منکر همین بس که فرد دلسوزانه و متعهدانه موضوعات را رصد و آسیب های موجود را به مدیر بالا دستی و یا همکار خود اطلاع دهد.
وی با بیان اینکه تذکر دلسوزانه در نظام اداری باید مساوی با تشویق باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در نظام اداری باید موجب بیشینه منابع و کمینه هزینه تولید شود.
بازرگان اضافه کرد: بی حجابی عیب است و منکر اما همه نظام امر به معروف و نهی از منکر برای مبارزه با یک مصداق نیامده باید منکرات و معروف های جامعه شناسایی و نسبت به آن برنامه داشت.
رئیس کمیسون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: باید به دنبال این بود که با امر به معروف انسانی برانگیخته داشته باشیم نه انسان برافروخته؛ از نگاه امر به معروف انسان بی تفاوت انسان مرده است.
وی با تاکید بر اینکه فلسفه امر به معروف و نهی از منکر از نگاه قرآن محبت است، گفت: در کارهای فرهنگی باید کاهش مرارت، افزایش مهارت و تولید محبت مورد توجه قرار گیرد.
بازرگان تاکید کرد:عامر امر به معروف و نهی از منکر باید هنرمند باشد و با هنر ارتباط موثر و نفوذ در دله ها بتواند نگرش مردم را تغییر دهد.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر کار هر کسی نیست و فرد عامر باید علاوه بر آشنایی به فن بیان، جذاب بوده، ظاهر خوبی داشته و به عطردرمانی نیز آشنایی داشته باشد تا سخنان او تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: