يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: جشنواره منطقه ای ملی «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل از 13 تا 15 مرداد در محل پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مرتضی آبدار با بیان اینکه جشنواره های سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هشت منطقه از کشور برگزار می شود ، گفت: آذربایجان شرقی میزبان استان های منطقه2 در شمالغرب کشور است .
وی برگزاری این جشنواره ها را در جذب گردشگر و معرفی فرهنگ مردم مناطق مختلف کشور به ویژه در زمینه نحوه پخت غذاهای محلی موثر دانست و افزود: این جشنواره در 60 غرفه نمایشگاهی و در سه بخش، عرضه غذاهای بومی و سنتی، برگزاری مسابقه برای معرفی غرفه های برتر و آیین ها و آداب پخت غذا برگزار می شود.
وی اظهار کرد:با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی، آب و هوا و ارتباط با مناطق مختلف ایران و آسیا، غذاهای متنوع و مختلف مردم این خطه از کشور، از رژیم غذایی غنی و متنوعی پیروی می کنند .
آبدار از برگزاری جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را محفلی برای احیا ومعرفی غذاهای بومی، سنتی منسوخ شده یا در حال فراموشی دانست و گفت: رویکرد اصلی این جشنواره فرهنگی است و به همین منظور در بخشی از جشنواره به معرفی فرهنگی منطقه پرداخته می شود.
وی گفت: در این راستا در محل تالار اندیشه پارک ائل گلی، کارگاه های آموزشی فرهنگ و پخت غذاهای منسوخ و یا در حال فراموشی توسط استادان چهار استان شرکت کننده در طول سه روز برگزار خواهد شد .
آبدار اضافه کرد: نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ های مرتبط با تهیه ظروف طبخ و سرو غذا نیز در کنار جشنواره دایر خواهد بود.
وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی اقداماتی مانند اجرای تبلیغات محیطی ، تولید محتوای خبری ، طراحی و نصب پوستر و بنر در سطح استان صورت گرفته و هماهنگی های لازم با جامعه تورگردانان ایران و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان های صاحب نفع به منظور تهیه بسته های تورهای سفر داخلی به شهر تبریز و بهره مندی از این جشنواره انجام شده است.
این جشنواره توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری شهرداری تبریز، سازمان پارکها و فضای سبز، نیروی انتظامی، اورژانس، شبکه بهداشت و درمان، اداره کل فنی و حرفه ای و دانشگاه علوم پزشکی، تشکل های مردم نهاد و سایر ارگان ها برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: