شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
عجب شیر ما - مخترع تبریزی موفق به کسب مدال طلای جشنواره و مسابقات بزرگ اختراعات نفت، گاز و پتروشیمی کشور جمهوری چک شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمسعود نیک‌دل گفت:برگزاری جشنواره‌ای بین‌المللی در موضوعات مختلف هنری، فرهنگ، علمی، صنعتی ، انرژی و ... فضای رقابتی شدید و تنگاتنگی رابین فعالان و نخبگان هر حوزه در سطح دنیا به وجود آورده و باعث می‌شود نخبگان در هر حوزه در سطح دنیا برگزیده و معرفی شوند.

نکته اصلی در این میان حضور متخصصین و نخبگان ایرانی است که در این جشنواره‌ها و رقابت‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته و طرح و اختراع آن‌ها موفق به اخذ رتبه‌های برتر و کسب مدال خوش‌رنگ طلا می‌شود.

طی روزهای اخیر جشنواره و مسابقات بزرگ اختراعات کشور جمهوری چک با معرفی برگزیدگان خود به اتمام رسید. بسیار جای خوشحالی و خوشوقتی است که این بار نیز پرچم سه رنگ ایران اسلامی با طرح و اختراع تولید گاز مایع بی‌بو به روش کاتالیست جذبی با کسب مدال طلا برای اولین بار به‌عنوان بهترین طرح نفت، گاز و پتروشیمی در بین 300 کشور دنیا به اهتزاز درآمد و افتخار دیگری در پرونده اختراعات ایران و تبریز ثبت و ضبط شد.

این اختراع به‌صورت یک سامانه جامع برای شیرین‌سازی گاز مایع و احیای کاتالیست‌های مورداستفاده ارائه گردیده و موفق به کسب مدال طلای مسابقات در بین بیش از 300 اختراع‌ شده است و افتخار رتبه اول جهانی در بین بیش از 20 کشور شرکت‌کننده در مسابقات را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی به ارمغان آورد و همچنین موفق به دریافت 5 مورد گواهی ثبت اختراع در اداره ثبت مالکیت صنعتی کشور  شده است.

وی گفت:جشنواره اختراعات جمهوری چک یکی از معتبرین و بزرگ‌ترین مسابقات علمی و فناوری در جهان است که با حضور بیش از 21 کشور نظیر آلمان، لهستان، کرواسی، چین و غیره با حضور بیش از ٣300 مخترع از سراسر جهان زیر نظر فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA)، سازمان‌های علمی و تحقیقاتی اتحادیه اروپا، سازمان مالکیت معنوی ملل متحد (WIPO) و وزارت‌های علوم و فناوری کشورهای فوق برگزار می‌گردد که با توجه به اینکه محوریت این جشنواره در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی هست و اختراع بنده نیز درزمینهٔ گاز مایع و صنعت پتروشیمی است، از این حیث در این جشنواره شرکت کرده و اختراع خود را ارائه نمودم

برچسب ها: مدال ، طلا ، اختراعات ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: