يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
نایب رئیس مجلس:
عجب شیر ما - نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه یک سال به پایان دولت یازدهم مانده است، گفت: گذشته از سایر موضوعات، در این مدت زمان کوتاه بخواهیم موضوع استیضاح را مطرح کنیم، اقدامی غیرمعقول است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، با اشاره به موضوع استیضاح وزیر کار و اقتصاد در مجلس دهم اظهار داشت: من این موضوع را در حد رسانه‌ها شنیده‌ام ولی مجلسی که تازه روی کار آمده، اوضاع، احوال و خواسته‌ها هنوز معلوم نیست و مستقیم بدون سؤال سراغ استیضاح می‌رود، کمی غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه اگر کسی حرفی دارد و مطلبی را می‌خواهد مطرح کند، باید ابتدا دعوت کرده و سؤال کند، افزود: افراد استیضاح کننده از کجا و با چه منطقی به این مرحله رسیدند که حتماً باید وزیر را استیضاح کنند؟

نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل فشار به وزیر کار و اقتصاد با اهرم استیضاح، گفت: چون اطلاعات دقیقی از افراد استیضاح کننده ندارم و فقط در حد رسانه‌ها اطلاع دارم، نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم ولی اینکه در اولِ مجلس، بدون اینکه وزیری را دعوت کنیم و با او صحبت کرده و خواسته‌ها و تذکرات را مطرح کنیم، سراغ آخرین اقدام برویم، این کار منطقی به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر، با اشاره به اینکه یک سال به پایان دولت یازدهم مانده است، بیان کرد: گذشته از سایر موضوعات، در این مدت زمان کوتاه بخواهیم موضوع استیضاح را مطرح کنیم، اقدامی غیرمعقول است.

پزشکیان، در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه برخوردها با حقوق‌های نجومی، تصریح کرد: حقوق‌های نجومی بحث جدیدی نیست، سال‌هاست که چه در مجلس چه در بیرون از مجلس پشت تریبون‌ها گفته‌ام، چرا به تازگی مطرح می‌شود؟ باید سیستم را اصلاح کرد، اگر برخوردهایی هم صورت گیرد ولی ساختار باز هم اجازه این پرداختها را بدهد، بی فایده است.

وی با بیان اینکه باید ساختاری درست کنند که معلم، کارگر و کارمند، 1 میلیون نگیرد و دکتر و مدیر ارشد 100 میلیون نگیرد، ادامه داد: دنبال مقصر نگردیم، بلکه باید دنبال مشکل بگردیم، با برخورد با افراد هم این موضوع درست نمی‌شود، بدتر خواهد شد، چرا که سیستم اجازه این پرداخت‌ها را داده است.

نایب رئیس مجلس، در پاسخ به نحوه برخورد وزرا با حقوق‌های نجومی، خاطر نشان کرد: بسیاری از وزرا قدرتی در دست ندارند، حقوق افراد را وزیری نمی‌تواند مداخله کند، چراکه آیین نامه، قانون و چارچوب اجازه داده و باید این چارچوب اصلاح شود.

نماینده تبریز افزود: به عنوان مثال، در دوران وزارت بهداشت، ما تعرفه‌ها را مصوب می‌کردیم، چقدر توان دخالت داشتم؟ بیش از ده مرجع در مورد آن تصمیم می‌گرفتند که من هم یکی از آنها بودم، لذا باید سیستم دریافت و پرداخت اصلاح شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: