شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ‌بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت خواهد شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جمع فعالان و تولیدکنندگان که پس از بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی مرند در کارخانه خاک چینی مرند برگزار شد، با اشاره به اینکه مرند یکی از قطب‌های کشاورزی و صنعتی استان است، اظهار داشت: این شهر مهمتر از سایر ویژگی‌های خود، مردمان سخت کوش و بلند همتی دارد که می‌توانند تولید و اشتغال را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه مشکل آب در همه نقاط استان به صورت مشکل جدی مطرح است، افزود: مصرف بهینه آب  توسط واحدهای صنعتی و مسکونی شرعاً و قانونا باید مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه رفع مشکل آب شهرک صنعتی زنوز و قرمزی قشلاق مرند پیگیری شده و به زودی رفع خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه وضعیت آب مرند مانند بسیاری از نقاط استان، بحرانی نیست، گفت: این شهر خاک حاصلخیزی دارد که فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی است، لذا با توجه به اینکه مرند در صادرات محصولات کشاورزی جایگاه ویژه‌ای دارد، مدیران دستگاه‌ها باید همکاری لازم را با صادرکنندگان و تولید کنندگان داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید به جای پراکندگی و اینکه خاک مرغوب کشاورزی از بین نرود، واحدهای مختلف تولیدی را برای حضور در شهرک‌های صنعتی تشویق می‌کنیم چراکه امتیازات مناسبی در این شهرک‌ها ارائه خواهد شد.

جبارزاده، با تاکید بر اینکه مسائل زیست محیطی باید طبق قانون در واحدهای تولیدی مورد رعایت قرار گیرد، ابراز داشت: اهمیت دادن به این موضوع، یک بحث عمومی است و رعایت آن در وهله اول به سود همان واحد تولیدی و کارکنان آن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 94، بیش از 360 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز بیش از 400 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت دولت الکترونیک، استفاده و محیا کردن زیرساخت لازم برای آن، باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز داشت: گسترش دولت الکترونیک به نفع حقوق مردم و سالم سازی محیط‌های اداری است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: