شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
ابوترابی:
عجب شیر ما - عضوکمیسیون شوراها‌و‌امور داخلی‌کشور در مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی تعطیلات، گفت:ساماندهی تعطیلات به معنای کاهش روزهای‌ تعطیل نیست.

به گزارش عجب شیر ما - ابوالفضل ابوترابی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص ساماندهی تعطیلات در کشور، گفت: تعطیلات در کشور ما دو نوع است به گونه‌ای که نیمی از مردم ایران از بیشترین تعطیلات دنیا برخوردارند و نیمی دیگر در سطح کمترین‌ها قرار دارند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، توزیع روزهای تعطیل در کشور را نامتوازن خواند وتصریح کرد: در ایام عید نوروز نزدیک به یک ماه کشور تعطیل است، روزهای تعطیل دیگر نیز به همین صورت است بنابراین ایجاد توازن در تعطیلات ضروری است.

وی با تاکید بر ضرورت جایگزینی تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه، گفت: در ایران باید مانند بسیاری از کشورهای دنیا روزهای شنبه تعطیل باشد زیرا این امر بر تقویت مراودات تجارت جهانی تاثیر مثبت دارد.

ابوترابی یادآور شد: معلمان، کارکنان وزارتخانه‌های تهران و کارکنان سازمان‌های آب، برق و گاز در شهرستان‌ها پنج شنبه ها تعطیل‌ هستند بنابراین از بیشترین تعطیلات دنیا برخوردار‌اند اما کارکنان سایر ادارت در شهرستان‌ها از کمترین تعطیلات برخوردارند که همین موضوع ضرورت ساماندهی تعطیلات را تقویت می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تعطیلات فعلی یکی از موانع بزرگ کسب و کار در کشور است، ساماندهی تعطیلات را ضروری خواند و افزود: به دنبال کم کردن روزهای تعطیل در کشور نیستیم بلکه هدف ساماندهی تعطیلات است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح ساماندهی تعطیلات در مجلس نهم ارائه شد اما به دلیل مخالفت‌هایی مسکوت ماند، از این رو اگر دولت در این زمینه اقدامی صورت ندهد مجدد آن را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح ساماندهی تعطیلات درکشور طی مجالس گذشته مطرح شد اما به دلایلی به نتیجه نرسید، در این زمینه طی روزهای اخیر سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در جدید ترین اظهارنظر گفته است که دولت و مجلس باید تعطیلات را ساماندهی کنند.

برچسب ها: مجلس ، ابوترابی ، تعطیلات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: