جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
عجب شیر ما - سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: دو تن مواد غذائی و داروئی غیرمجاز در این شهرستان امحا شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آرش خرمی افزود: این میزان کالای غیرمجاز و غیربهداشتی شامل داروهای قاچاق، مواد غذائی غیربهداشتی و لوازم آرایشی قاچاق بود.
وی اظهارکرد: این میزان مواد امحا شده در بازدیدهای کارشناسی مشترک بین دانشکده علوم پزشکی، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت و یا در بازدیدهای تکی هر کدام از این نهادها طی سال جاری کشف شده است.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی مراغه یادآور شد: در سال جاری تا کنون بیش از 60 مورد بازدید مشترک توسط سه نهاد همکار در امنیت غذائی این شهرستان انجام شده است.
خرمی، با بیان اینکه ارزش ریالی این کالاها یک میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: این مواد از واحدهای صنفی متخلف، قاچاقچیان کالای غیرمجاز وارداتی و کارگاه های تولیدی زیر زمینی مواد غذائی ضبط شده است.
وی گفت: این دانشکده به منظور تامین امنیت غذائی مردم طبق مقررات جمهوری اسلامی نهایت توان خود را انجام می دهد بنابراین انتظار می رود تمامی کارگاه های تولیدی نسبت به اخذ مجوزهای لازم و قانونی اقدام کرده و طبق استانداردهای کشور اقدام به تولید کنند.
وی از مردم خواست، در تهیه مواد غذائی، بهداشتی، آرایشی و داروئی نهایت دقت را داشته باشند و همیشه به شماره ثبت شده مجوز و علامت استاندارد کالای خریداری شده توجه کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: