جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
عجب شیر ما - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: بارندگی های مناسب بهاره موجب بهبود وضعیت مراتع استان شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، داور نامدار در نشست هماهنگی اطفای حریق این اداره کل اظهار کرد: به واسطه بهبود وضعیت مراتع تا حدودی اختلاف بین دامداران کاهش یافته و معیشت بهره برداران بهتر شده است.
وی به شرایط خوب پوشش گیاهی مراتع استان اشاره کرد و در عین حال افزود: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و به تبع آن خشک شدن مراتع، احتمال آتش سوزی نسبت به سال های گذشته زیاد خواهد بود و باید برنامه ریزی و آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حریق احتمالی داشته باشیم.
وی گفت: ضروری است قبل از هرگونه اتفاقی اعم از تخریب، تصرف و حتی آتش سوزی اقدامات پیشگیرانه در عرصه های منابع طبیعی انجام شده و برخورد قانونی با تخریب و تصرف صورت گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی کارگروه های تشکیل شده در شهرستان های استان به ریاست فرمانداران را نقاط قوتی برای حفاظت از منابع طبیعی دانست و افزود: از آنجایی که منابع طبیعی مختص یک فرد یا نهاد نبوده و متعلق به آحاد جامعه است حفاظت و صیانت از آن هم مشارکت تمامی نهادها، دستگاه های دولتی و مردم را در لحظه های بحرانی می طلبد.
این نشست با قرائت فاتحه ای به مناسبت چهلمین روز شهادت جنگل بان فضل الله علیپور به پایان رسید.
شهید جنگل بان فضل الله علیپور از کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران بود که خرداد ماه امسال در حین انجام وظیفه و به واسطه تیراندازی قاچاقچیان چوب به درجه شهادت نائل شد.
آذربایجان شرقی دارای دو میلیون و 400 هزار هکتار مرتع است.
میانگین بارش ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی استان در بهار امسال 126میلی متر است که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 29 درصدی و نسبت به بلند مدت افزایش 9 درصدی را نشان می دهد.
برچسب ها: مراتع ، بهبود ، وضعیت ، بارش ، بهاری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: