پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، گفت: برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی و طرح هادی همکاری مطلوبی ندارند و این موضوع باعث کندی در اجرای پروژه‌های عمرانی روستایی شده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، قربان محمدی، در دیدار با فرماندار شهرستان اهر، با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان‌های استان، برای تأمین اعتبار لازم جهت انجام پروژه‌های عمرانی روستایی، اظهار داشت: اجرای طرح هادی در روستاهای نقاره کوب، ریحان و نقدوز، با مشارکت اهالی روستاهایی که پروژه‌های عمرانی در آنها نیمه‌تمام مانده، اجرایی می‌شود.

وی  افزود: به دلیل نبود اعتبارات کافی، همکاری و مشارکت روستائیان برای اجرای طرح هادی روستایی، ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تصریح کرد: در سیاست‌های دولت، در راستای تخصیص اعتبار برای طرح‌های هادی، مشارکت اهالی نیز مدنظر قرارگرفته و با همکاری شوراهای روستایی و اهالی روستا، مقاوم‌سازی و طرح هادی خواهیم داشت.

محمدی، بابیان اینکه توسعه و آبادانی روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان مؤثرترین روش است، ادامه داد: برخی از بانک‌ه،ا در ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی و طرح هادی، همکاری مطلوبی ندارند و این موضوع، باعث کندی در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها می‌شود.

وی توسعه روستاهای آذربایجان شرقی را، درگرو مشارکت دهیاران و اهالی روستاها دانست و اضافه کرد: طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نه تنها موجب تغییر چهره روستاها شده، بلکه حفظ و نگهداری از پروژه‌های عمرانی بر عهده اهالی خود روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی، با ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه مهاجرت مردم روستاها به شهرستان‌های استان و یا سایر شهرهای کشور، بیان کرد: متأسفانه به دلیل نبود اعتبار کافی برای اجرای عملیات‌های عمرانی در جهت آبادانی روستاها، طی سال‌جاری، فعالیت‌ مطلوبی انجام‌نشده است.

وی بهره‌مندی بیشتر روستاهای آذربایجان شرقی از طرح‌های هادی و عمرانی را، عامل موفقیت بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: بنیاد مسکن، بدون وقفه در اجرای طرح هادی تلاش می‌کند، ولی مسئولین باید، با احداث بنا خارج از این طرح، مقابله کنند.

محمدی، ضمن اشاره به اینکه بیش از 650 روستای آذربایجان شرقی از طرح هادی روستایی بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: بنیاد مسکن، باوجود مشکلات عدیده، از هیچ خدماتی برای روستائیان دریغ نمی‌کند و برای آسفالت‌ریزی، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری روستاها، نیازمند مشارکت روستائیان است.

وی در پایان، با تأکید بر اینکه مطالعه طرح هادی در 170 روستای اهر و هوراند به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: طرح هادی مناسب‌ترین راه، برای آبادانی و پیشرفت روستاها بوده و تا پایان امسال روستاهای دارای بالای 20 خانوار، طرح هادی در آنها مطالعه می‌شود.

برچسب ها: مسکن ، قربان محمدی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: