جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
عجب شیر ما - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت بودجه های دولتی در بخش ورزش، گفت: هیات های ورزشی باید سیاست کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی را در پیش بگیرند.
به گزارش عجب شیرما به نقل از ایرنا، محمد شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیات های فوتبال، والیبال، شنا، قایقرانی و اسکی اظهار کرد: در حوزه ورزش جذب منابع از طریق بخش خصوصی و حامیان مالی امری آسان است و باید هیات های ورزشی به این سمت حرکت کنند.
وی افزود: در بخش ورزش هیات های ورزشی متوجه شده اند که اعتبارات دولتی محدود است و تغییر نگرش ضروری است.
اسبقیان با بیان اینکه ورزش استان به سمت سالم سازی جامعه و حفظ ارزش ها، علمی کردن ورزش و توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی حرکت می کند، گفت: مهمترین رسالت اداره کل و به تبع آن هیات های ورزشی توسعه فرهنگ ورزش برای همه، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی بوده و در این راه هیات ها برای رسیدن به هدف 28 درصد ترویج ورزش همگانی در استان تلاش کنند.
وی اضافه کرد: هیات های ورزشی بازوان اصلی و حیاتی و از ازکان ورزش استان هستند و اجرایی کردن سیاست های نظام و وزارت ورزش و جوانان بر دوش هیات های ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان می باشد و در این راه اداره کل وظیفه نظارتی و هدایتی دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: نشست روسای هیات های ورزشی استان، اتاق فکر ورزش استان بوده و باید آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت و توانمندی های خود به عنوان مرکز ایجاد فکر و ایده برای منطقه و کشور حرکت کند.
اسبقیان، استعدادیابی را مهمترین اصل حرکت ورزش آذربایجان شرقی بیان کرد و یادآور شد: ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی بی معنی است.
وی افزود: بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمره گی می شود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی، استعدادیابی، پشتوانه سازی و پایه سازی است.
اسبقیان ادامه داد: در این زمینه بیشترین اعتبارات ورزش استان در سالجاری به استعدادیابی تعلق خواهد گرفت چرا که آینده ورزش آذربایجان شرقی و مدال آوری در رقابت های مهم جهانی همچون المپیک منوط به استعدادیابی است.
وی با تاکید بر اینکه کار در عرصه ورزش نیاز به تفکر بسیجی دارد، افزود: ورزش آذربایجان شرقی برای کسب دو مدال در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل گام بر می دارد و یکی از سیاست های اصلی اداره کل ورزش و جوانان حضور قدرتمند در ایندوره از المپیک می باشد.
اسبقیان با تاکید بر اهمیت ویژه ورزش بانوان گفت: توجه به ورزش بانوان نیاز ورزش استان بوده و عدم توجه به این بخش آسیب های جدی به ورزش استان وارد کرده و با استقلال دهی بخش بانوان در کنار استعدادیابی، ورزش بانوان توانایی حضور و حتی کسب مدال در المپیک را دارد.
وی تاکید کرد: مربیان ورزشی در رشته های مختلف باید در عرصه های فرهنگی و پرورشی اثرگذار باشند، زیرا که ورزش موضوعی جدا از فرهنگ نیست و باید متوجه بود که ورزش پدیده ای است که ریشه در فرهنگ دارد.
برچسب ها: ورزش ، تبریز ، اسبقیان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: