سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
عجب شیر ما - سرکنسول ترکیه در تبرز با اشاره به پیوند های عمیق دینی، تاریخی و فرهنگی میان کشور متبوعش با ایران گفت: این پیوند های عمیق، زمینه ساز توسعه روزافزون روابط میان دو کشور همسایه است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، چاغلار چاکر آلپ روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: ترکیه با داشتن تجارب ارزشمند در زمینه گردشگری و نزدیکی به بازارهای اروپایی از موقعیت ممتازی در منطقه برخوردار است که می توان با برگزاری هفته های فرهنگی مشترک و نمایشگاه های صنایع دستی زمینه را برای آشنایی و حضور بیشتر مردم ترکیه و گردشگران اروپایی در آذربایجان شرقی و به ویژه تبریز فراهم کرد.
چاکرآلپ اظهار کرد: ایرانی ها شناخت خوبی از کشور ترکیه دارند که باید این شناخت در مردم ترکیه نیز بوجود بیاید و بدین منظور باید با نهادینه کردن مناسبات متوازن و پایدار همکاری های میان دو کشور را افزایش داد.
وی ادامه داد: انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی باعث افتخار و مباهات و فرصتی است که باید به نحو شایسته از آن بهره گرفت تا تبریز در سطح بین المللی مطرح شود.
وی خاطر نشان کرد: 2018 فرصتی تاریخی برای گسترش مناسبات دو سویه میان آذربایجان شرقی و ترکیه است و باید به دنبال راه‌هایی برای تعریف اهداف مشترک باشیم تا آذربایجان شرقی را در ترکیه و ترکیه را در آذربایجان شرقی معرفی کنیم.
وی در پایان این دیدار گفت: شخصا علاقه خاصی به تبریز دارم و به عنوان سرکنسول کشور ترکیه در تبریز برای ارتقای روابط متقابل و هر چه بیشتر شناخته شدن این شهر زیبا و تاریخی تمام توان خود را به کار خواهم گرفت.

** تبریز مقصد جذابی برای گردشگران ترکیه است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به پیوندهای فرهنگی و زبانی مشترک میان ایران و ترکیه، از آذربایجان شرقی به عنوان مقصدی شایسته و پر جاذبه برای گردشگران ترکیه ای یاد کرد.
مرتضی آبدار گفت: صنعت گردشگری همواره عاملی برای بهبود وضعیت اقتصادی و تعاملات بین کشورها بوده است، لذا ما نیز می توانیم با استفاده از تجربیات موفق ترکیه در عرصه گردشگری و با اتکا به پتانسیل بالای موجود در استان و کشور، خود را به سطح قابل قبولی در عرصه گردشگری برسانیم.
وی گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت بسیار ارزشمند و مغتنم برای گسترش همکاری‌های دوجانبه است و باید با افزایش تعاملات و تدوین برنامه های عملیاتی شاهد افزایش ورود گردشگران ترکیه ای به تبریز و استان باشیم.
آبدار گفت: با توجه به برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در شهریور ماه امسال و چندین رویداد مهم دیگر در تبریز، به منظور برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری و استفاده از پتانسیل کشور ترکیه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی، در نظر داریم با اجرای پروژه های مختلف و برنامه های مشترک مانند برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها زمینه را برای حضور گسترده گردشگران کشور ترکیه در استان فراهم کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: با افتتاح دبیرخانه تبریز 2018 و حضور نمایندگان دستگاه های مختلف، پرهیز از عملکرد جزیره ای در دستور کار قرار خواهد گرفت و به همین منظور از هر پیشنهادی از سوی بخش دولتی و خصوصی ترکیه در راستای همکاری متقابل و افزایش گردشگر ورودی به تبریز استقبال می کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: