سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 07 2024
کد خبر: ۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز با حضور در کنسول‌گری ترکیه در تبریز، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، فاجعه تروریستی اخیر در فرودگاه آتاتورک استانبول را محکوم کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه با تاکید بر همبستگی دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم، اظهارکرد : جمهوری اسلامی ایران در این مسیر در کنار کشور دوست و همسایه ترکیه است.
وی با بیان این که گروه‌های تروریستی برای کشتن انسان‌ها رقابت می‌کنند اما اراده ملت‌ها بالاتر از هر اراده‌ای است، افزود: ان‌شاءالله با اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه، ریشه تروریسم در جهان خشکیده خواهد شد.
جبارزاده با اشاره به این که ملت ایران خود از قربانیان تروریسم است، افزود: دولت جمهوری اسلامی در مبارزه با این پدیده شوم عزم جدی و قاطع دارد و در این زمینه آماده همکاری با کشورهای همسایه است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با امضای دفتر یادبود کنسول‌گری ترکیه در تبریز، در یادداشتی نوشت: 'تروریست‌ها از لشکریان شیطان هستند که در سال‌های اخیر انسان‌های بی‌گناه را فارغ از ملیت، دین، زبان و نژاد و صرفا به جرم انسان بودن به صورت وحشیانه مورد حمله قرار داده و می‌کشند. مردم ایران نزدیک چهل سال است که قربانی این حملات بوده و با تمام وجود با نیت شوم و پلید تروریست‌ها آشناست. اکنون با اعلام همبستگی و همدردی با ملت و دولت کشور همسایه، دوست و مسلمان ترکیه به خاطر فاجعه تروریستی فرودگاه آتاتورک استانبول، برای جان‌باختگان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر در پیشگاه خداوند مسالت می‌نمایم. بار دیگر اراده مصمم دولت و ملت ایران اسلامی در مبارزه بی‌امان با تروریست‌ها را در اقصا نقاط دنیا یادآور می‌شوم و اطمینان دارم خون‌های به‌ناحق ریخته شده انسان‌های مظلوم، گریبان تروریست‌ها را خواهد گرفت.'
وی با قرائت فاتحه، برای جان‌باختگان این حادثه تروریستی، رحمت و مغفرت الهی را مسالت کرد.
چاغلار فاهری، سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم ضمن قدردانی از ابراز همدردی استاندار آذربایجان شرقی با دولت و ملت ترکیه، بر همکاری و همبستگی کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: