جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
عجب شیر ما - مدیر کمیته امداد عجب شیر گفت: در آستانه عید سعید فطر هفت سری جهیزیه به ارزش 500 میلیون ریال به نوعروسان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان اهدا شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمود عابدی، روز یکشنبه در آیین اهدای این جهیزیه ها به نوعروسان، افزود: این کاروان جهیزیه شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و لوازم ضروری برای شروع یک زندگی است.
وی اظهار کرد: این جهیزیه ها توسط پایگاهای مقاومت بسیج، بسیج خواهران، هیات امنای مساجد و خیران این شهرستان با همکاری کمیته امداد تهیه شده است.
مدیر کمیته امداد عجب شیر، یادآور شد: این نهاد علاوه بر کمک به نوعروسان به فرزندان پسر خانواده های تحت حمایت نیز کمک هایی به عنوان هدیه ازدواج پرداخت می کند.
عابدی، ادامه داد: کمیته امداد برای هر نوعروس تحت حمایت خود 20 میلیون ریال کمک هزینه تامین جهیزیه و 10 میلیون ریال به فرزندان پسر جهت هدیه ازدواج به صورت کمک بلاعوض پرداخت می کند.
وی گفت: تامین جهیزیه برای دختران دم بخت و نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد به کمک خیران انجام می‌ شود و هم اکنون 55 نوعروس این شهرستان در انتظار مساعدت خیران نیکوکار برای تهیه جهیزیه هستند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) عجب شیر یادآوری کرد: این نهاد آماده دریافت هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی برای تامین جهیزیه این تعداد نوعروس جهیزیه است.
عابدی، با دعوت از خیران نیکوکار برای مشارکت در تامین جهیزیه نوعروسان افزود: حمایت های کمیته امداد از نوعروسان و زوج های جوان مددجو علاوه بر کمک هزینه جهیزیه برخی برنامه های مشاوره ای، آموزشی و فرهنگی را نیز شامل می شود.
وی، گفت: شیوه های صحیح رفتاری در زندگی زناشوئی، آیین همسرداری، اصول و مهارت های زندگی، تاثیر ازدواج بر سلامت روانی فرد و نقش زن در تحکیم نهاد خانواده از مهمترین موضوعات مطرح شده در دوره های آموزشی برای همسران جوان و نوعروسان است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: