پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
برخورد با عاملان پرداخت حقوق‌های نجومی
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه نوبخت باید در رابطه با حقوق‌های نجومی پاسخگو باشد گفت: حقوق‌های نجومی پرداخت شده باید پس گرفته شود و پرداخت کنندگان و گیرندگان این مبالغ باید محاکمه شوند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی ، در خصوص حقوق‌های نجومی، اظهار داشت: امروز که بحث حقوق‌های نجومی مشخص شده اولا باید با آنهایی که دستور داده‌اند تا پرداخت شود برخورد شده و دوما کسانی هم که گرفته‌اند باید پول‌های گرفته شده را برگردانند.

وی با تاکید بر اینکه افکار عمومی این مساله را قبول نمی‌کند و همه آنها باید محاکمه شوند، افزود: اینکه انتظار داشتیم قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح شود، محقق نشد و برخی مدیران از آن سوءاستفاده کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که مخالف تمدید بودیم، دولت در سال اول یک سال و در سال دوم دو سال و سال سوم شش ماه این قانون را تمدید کرد و بعد از آن آنقدر به تاخیر انداختند که در اواخر مجلس دوره نهم با توجه به اینکه وضعیت مجلس مشخص نبود با وجود مخالفت‌ها دوباره مهلت تمدید گرفتند، البته طبیعی بود مجلس موافقت کند چون خلع قانونی به وجود می‌آمد و از یک طرف هم فرصتی نبود.

وی، ادامه داد: با وجود این مسایل نوبخت باید پاسخگو باشد که چرا دولتی‌ها این کارها را کرده‌اند و اینکه چرا برای اصلاح قانون اقدام نمی‌کنند، چرا کاری را که باید بکنند، نمی‌کنند و کاری را که نباید بکنند انجام می‌دهند.

سعیدی، ادامه داد: با توجه به اینکه امروز این مسائل مشخص شده، دیوان محاسبات نیز باید در این مساله فعال‌تر ورود پیدا کرده و برابر با قانون برخورد کند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز باید به صورت جدی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری را درخواست کرده و نباید قانون فعلی را تمدید کند تا تبعیض‌ها رفع شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم با تبعیض‌ها مخالفند و مجلس با قاطعیت نباید برای ایجاد این مسائل مهلت دهد.

وی اضافه کرد: اقتداری را که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس دوره دهم در ابتدای کار بر آن تاکید داشتند را نمایندگان باید آویزه گوش خود کنند و بدون مسامحه عمل کنند تا دولت متوجه شود که مجلس بر امور نظارت دارد.

برچسب ها: حقوق ، نجومی ، برخورد ، نوبخت ، سعیدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: