يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
عجب شیر ما - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر از فعالیت 70 باب کانون فرهنگی هنری مساجد دراین شهرستان خبرداد و گفت: از این تعداد، 50 باب در مساجد روستایی فعالیت می کند.
70 باب کانون فرهنگی هنری مساجد درعجب شیرفعالیت داردبه گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا،فرهاد جبارپور، در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان، با تاکید بر اینکه کار فرهنگی از مهم ترین نیازهای کنونی جامعه اسلامی است، افزود: هدف از تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است.
وی، با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی در مساجد به 23 مورد امکانات تجهیز می شود، یادآور شد: دراین راستا 60 درصد هزینه تجهیز کانون های فرهنگی مساجد روستاها و 50 درصد کانون های شهری از سوی این اداره پرداخت می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر از ایجاد و تجهیز 25 باب کانون فرهنگی هنری مساجد درآینده نزدیک دراین شهرستان خبر داد و اظهارکرد: این مساجد آمادگی خود را برای ایجاد کانون فرهنگی و هنری اعلام کرده و مدارک آن ها برای اخذ مجوز و دریافت تجهیزات به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارسال می شود.
جبارپور، با اشاره به اینکه یک باب خانه فرهنگی دیجیتال دراین شهرستان فعالیت می کند، ادامه داد: در30 باب از مساجد این شهرستان نیز کتابخانه باز تاسیس شده است.
وی گفت: هم اکنون 10 باب خانه نور برای انجام فعالیت های قرآنی از سوی کانون مساجد این شهرستان دایر شده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان، تعداد کانون های فرهنگی و هنری تجهیز شده دراین شهرستان به 95باب برسد.
جبارپور، همچنین از ساماندهی کیوسک (دکه) های مطبوعاتی این شهرستان خبرداد و افزود: تمامی این دکه ها ساماندهی شده و صاحبان آن ها مجوز فعالیت درعرصه مطبوعات و محصولات فرهنگی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذبایجان شرقی دریافت کرده اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: