شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حقوق‌های نجومی موجب بدبینی مردم نسبت به مسئولان می‌شود، گفت: برای شفاف‌سازی همه دریافتی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی و واکاوی پرداختی‌ها مجلس ورود می‌کند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سلمان خدادادی، در خصوص حقوق‌های نجومی برخی مدیران، اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث قانون نظام هماهنگ پرداختی از مجلس ششم مطرح بود اما متاسفانه آن زمان بنا به دلایلی برخی سازمان‌ها با توجه به شرایط و ضوابط خاصی که ایجاد شد و مستثنائاتی قانونا باید با نظام هماهنگی پرداختی‌ها همراه می‌شدند این امر صورت نگرفت.

وی افزود: متاسفانه ضایعات و اثرات این استثنا این بود که بعضا منابع و مسائل و بخش نامه‌های داخلی باعث شد تا حقوق‌های نجومی شکل بگیرد.

خدادادی ادامه داد: اما خوشبختانه مجلس آن زمان مستثنا از این نظام نشد و امروز هم می‌بینیم به طور شفاف اعلام می‌شود که دریافتی نماینده مجلس چه اندازه است و با اینکه کم بوده حتی باور هم نمی‌کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به این مسایل مجلس در دوره دهم باید واقعا نظام پرداختی را به طور یکسان در همه سازمان‌ها شفاف کند، با توجه به اینکه در نظام پرداختی رده‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های حقوقی وضعیتشان مشخص است باید دریافتی آنها هم مشخص شود.

وی تاکید کرد: این شفاف‌سازی باید در همه سازمان‌ها و مخصوصا آنهایی که وابسته به دولت هستند انجام شود برای اینکه بدبینی در مردم ایجاد نشود.

خدادادی، ادامه داد: همچنان که مقام معظم رهبری نیز بر این مساله تاکید داشتند، درصد این‌ها کم است اما بسیاری از مدیران زحمتکش اجرایی را بد نام می‌کند که دولت، تمام سازمان‌ها و نهایتا مجلس در بعد نظارتی مساله باید ورود پیدا کرده و شفاف‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یکی از کمیسیون‌های ذی‌نفع در این مساله بوده، بنده نیز به عنوان رئیس کمیسیون این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ و ورود خواهیم کرد و در برای شفاف‌سازی همه دریافتی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی با توجه به نظر کارشناسان اقداماتی انجام خواهیم داد.

برچسب ها: حقوق ، نجومی ، ورود ، مجلس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: