پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
فرماندار:
عجب شیر ما - سرپرست فرمانداری عجب شیر با بیان اینکه این شهرستان رتبه سوم استانی در جذب سواد آموزی در سال 94 را کسب کرد، گفت: سطح سواد آموزی در این شهرستان از 93 به 96.3 درصد رسیده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سیدشمس الدین مراثی در جلسه ستاد پشتیبانی نهضت سواد آموزی این شهرستان با اشاره به اینکه آموزش 803 بی سواد در این شهرستان به منظور ریشه کنی بی سوادی در سال گذشته هدف گذاری شده بود، افزود: تاکنون 610 بی سواد از این جمعیت هدف با حدود 75/97 درصد جذب و با تامین حدود 265 میلیون ریال تسهیلات آموزشی، باسواد شده اند.
وی با بیان اینکه متوسط باسوادی در نهضت سواد آموزی سنین 10 تا 49 سال است، اظهار داشت: با ادامه فعالیت آموزشیاران این نهضت در عجب شیر طی سال های آتی بی سوادی در این شهرستان ریشه کن می شود.
سرپرست فرمانداری عجب شیر، با اشاره به همکاری و همراهی گروه‌های مختلف به ویژه مدیران مدارس و دهیاران در زمینه سوادآموزی به بی سوادان، یادآور شد: با شناسایی والدین بی‌سواد از طریق دانش‌آموزان و تشویق آن ها به تحصیل می‌توان در مسیر ریشه‌کنی بی‌سوادی در عجب شیر گام برداشت.
مراثی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط، تعداد اندک افراد بی‌سواد در این شهرستان نیز زیر پوشش قرار خواهند گرفت تا نام عجب شیر به عنوان نخستین شهرستان در ریشه کنی بی سوادی ثبت شود.
برچسب ها: با سوادی ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: