سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
عجب شیر ما - معاون آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت : روزانه با 1800 مورد نمونه‌برداری در ۳۴ آزمایشگاه کنترل آب در استان آب با مطلوبیت کامل و بدون هیچگونه آلودگی به منازل استان می رسد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران، اخگری در جمع خبرنگاران گفت:روزانه با 1800 مورد نمونه‌برداری در ۳۴ آزمایشگاه کنترل آب در استان و ۴۲۰۰ آزمایش بر روی نمونه‌ها، آب با مطلوبیت کامل و بدون هیچگونه آلودگی به منازل استان می رسد.

وی به مدیریت‌ تأمین و مدیریت مصرف آب شرب اشاره کرد و افزود: مدیریت تأمین بر عهده شرکت آب و فاضلاب و مدیرت مصرف نیز بر عهده مردم خواهد بود.

وی درادامه افزود: 122 حلقه چاه بزرگ و لوله‌های انتقال با قطر 2 متر از زرینه رود جوابگوی مصرف بیش از اندازه مردم نیست که باید با صرفه جویی، میزان مصرف مدیرت شود، وگرنه در آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: در زمینه تصفیه فاضلاب نیز، 9 تصفیه خانه در استان داریم که 100 میلیون مترمکعب آب تصفیه می‌شود و آب قابل بهره برداری در غیر شرب دوباره به چرخه مصرف باز می‌گردد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات این شرکت، برای جلوگیری از هدر روی آب و صرفه جویی در مصرف آن گفت: ضمن اجرای طرح‌های ترویجی و تشویقی برای صرفه جویی، شرکت آب و فاضلاب، زمان مرمت اتفاقات را کاهش داده و انشعابات غیر مجاز را مسدود کرده است.

اخگری به نشت یابی شبکه انتقال آب اشاره کرد و ابراز داشت: لوازم کاهنده مصرف نیز بین مردم و ادارات توزیع می‌شود تا حجم عظیمی از نیازهای مردم را تأمین کرده و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر منابع آبی موجود در تبریز، به جز ارس، جایی نمانده که امید استفاده از منابع آبی داشته باشیم که آن هم چندین سال طول می‌کشد، لذا باید از هدر رفت آب جلوگیری کرده و در مصرف آن به شدت صرفه جویی کنیم.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه سال 94 را بدون قطع آب پشت سر گذاشتیم، خاطر نشان کرد: امسال 6 درصد به مشترکان آب شرب استان افزوده شده ولی حدود 3.5 درصد مصرف کاهش یافته که نشان از توجه مردم به فرهنگ صرفه جویی است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: